Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door wvdkuil
#57319
walberg schrijft:
Net even menu settings weer op false gezet, er zijn dus nu weer de standaard menu opties. WDConfig.php is 755
weather2/wdConfig.php
Het config programma stopt omdat de schrijfrechten op de map uploadWD niet op 777 staan.
Probeer zelf eens via http://www.hetweerindiemen.nl/weather2/wdConfig.php dan zie je de foutboodschap.
walberg schrijft:
En om de een of andere reden wordt de temperatuur zowel in het hoofdscherm als in wd live niet ververst.
Die wordt wel ververst, maar blijkbaar in WD zelf niet aangepast.
Vandaag wordt nog steeds de temperatuur van 20.5 graden weergegeven.
Als je in de tags kijkt http://www.hetweerindiemen.nl/weather2/index.php?p=93-2
dan zie je dat die temperatuur voortdurend opgeladen wordt door WD.
En voor WD-live hetzelfde: http://www.hetweerindiemen.nl/weather2/index.php?p=93-6
Zowel testtags.php (= via de template) als clientraw.txt (= rechtstreeks vanuit WD) geven dezelfde temperatuur voor buiten aan. Enkele dagen geleden was het steeds 20.3 graden. Dus het is een sensor geen constante. Als de console een andere temperatuur aan geeft dan moet het dus of de verbinding zijn tussen console en WD of een instelling in WD. Wellicht is er in WD een andere temp-sensor aan de buitentemperatuur gekoppeld. Of het console geeft de temperatuur van een heel andere sensor weer (de 16,2 graden) dan die voor de buitentemperatuur. Of misschien een heel ander weerstation? Maar daarvoor weet ik te weinig van WD.
Wat staat er op het WD scherm op je PC bij "Current Conditions" achter "Temperature" ?
=======
De ondersteuning van de template kan veel beter plaatsvinden als het config programma werkt (om settings te controleren) en alle keuzes van het "Website Ontwikkeling" menu. Zet daarom a.u.b. het PC bestand C:\\wdisplay\\webfiles\\testtags.txt weer in de map weather2/uploadWD op je webserver. Dan is pagina 93-2 veel duidelijker.

Test ook voortdurend en let op foutboodschappen.
Als je via menukeuze Stel je eigen voorkeuren in ==> Pas de kleuren … aan" op "none" instelt, verdwijnt de achtergrond plaat en kun je de foutboodschappen makkelijker zien.
walberg schrijft:
Waar vind ik die tijdbasis terug? Er moet trouwens nog ergens een variabele aangepast worden, ik heb een joomlasite en bij sommige menu opties (kaarten) verdwijnt mijn menu.
Hier weet ik niet wat je bedoelt met tijdbasis.
De menus verdwijnen op meerdere plekken in jouw menu. Het menu Mesonet klikken, menus blijven staan. Een submenu bijvoorbeeld Mesonet Benelux, de menus verdwijnen. Bij menu Weerkaarten verdijnen de menus meteen, zelfs zonder een submenu. Wellicht dat een Joomla gebruiker je verder kan helpen. Misschien een instelling in joomla of een conflict in een javascript.

Groeten, Wim
Door walberg
#57322
Er waren nog meer bestanden waar de rechten niet goed van stonden. Ik had gewoon volgens de handleiding de 4 mappen op 777 gezet. Er moesten nog een paar bestanden op 777 gezet worden. Toen ging het even goed, kreeg ik ook de lijst met de instellingen in Customize weather Display. Toen kreeg ik meteen weer bij het starten van Customize weather display alles weer fout en bleek dus de uploadwd map er niet meer te zijn! Ik miste ook wat php bestanden. Ik heb dus die 2-10 maar weer helemaal opnieuw opgehaald. Enige dat ik nog mis en die ik echt nergens terug kan vinden (ook niet op de pc (netboek) waar wdisplay op draaid en dat is het bestand

displaywebfilestesttags.txt en ook .php niet.

Krijg bij beeld af tags nog deze melding:

file (/home/spanjea/domains/hetweerindiemen.nl/public_html/weather2/__config/uploadWD/testtags.php) does not exist (yet) file (/home/spanjea/domains/hetweerindiemen.nl/public_html/weather2/__config/uploadWD/testtags.txt) does not exist (yet) -->
Door walberg
#57327
Die foutmelding gaf een map aan _config/wdupload/testtag.txt. Waarom is mij een raadsel. Ik heb via een omweg maar even deze map aangemaakt, dan is de fout ook weg maar natuurlijk is die testtag daar niet goed. Is ook nagenoeg leeg.
In weatherdisplay is maar EEN upload map en dat is
domains/hetweerindiemen.nl/public_html/weather2/uploadWD

Die mappenstructuur is niet prettig ik zou liever voor mijn weerdomein naar een andere hoster overstappen, temeer omdat in het verleden ook al met de rechten is gerommeld. Echter moet ik dan mijn domeinnaam veranderen en dan werkt mijn WD Live niet meer want die is letterlijk op Domeinnaam geregistreerd.

Mijn console geeft aan 19,6 voor de temperatuur en in weatherdisplay staat gewoon weer 20,5. Ik heb nog geen offsets ingesteld, natuurlijk moet dat uiteindelijk wel want die Oregon sensor wijkt zowel voor temperatuur als hygro teveel af. Maar dat is pas aan de orde als alles netjes werkt. Binnentemperatuur heb ik niet geselecteerd bij mijn weten maar als die er wel is zal die zeker rond de 28 aangeven nu. Ik zit onder een plat dak.

Verder mis ik nog wdisplaywebfilestesttags.txt die vind ik nergens terug.
Door wvdkuil
#57328
walberg schrijft:
? . . Die mappenstructuur is niet prettig ik zou liever voor mijn weerdomein naar een andere hoster overstappen, temeer omdat in het verleden ook al met de rechten is gerommeld. Echter moet ik dan mijn domeinnaam veranderen en dan werkt mijn WD Live niet meer want die is letterlijk . . .
Als je naar een andere provider gaat kan je altijd je domeinnaam meenemen. Die domeinnaam is van jou. Niet van de provider.
Dat kan en mag nooit een probleem zijn.
Mijn console geeft aan 19,6 voor de temperatuur en in weatherdisplay staat gewoon weer 20,5. I
Dus is er een verkeerde sensor in WD aan de temp gekoppeld OF is er een offset in het console ingesteld!

Groeten, Wim
Door walberg
#57348
En weer zag ik vanochtend dat een aantal bestanden weer andere rechten hadden dan ik gisteren had ingesteld. Wordt het toch tijd om naar een andere hoster uit te kijken, in ieder geval voor mijn weer domein. Ik krijg ook al foutmeldingen van Aweka, ik ga maar eens naar een hoster waar de mappen gewoon standaard zijn zoals bij jullie.
En ik heb in verband met de temperatuur die constant 20,5 was (dat kan ook niet van andere stations zijn want ook die blijven over 24 uur natuurlijk niet constant). Ik heb even in Weatherdisplay het stationstype op een ander station gezet, en even daarna weer op de wmr88. Na verversing van mijn pagina is de temperatuur nu wel goed.
Wim bedankt voor je hulp.