Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door fritsdesign
#57744
Ik had een vraag ik werk met het programma weathersnoop nu wil ik mijn weermeters,een file met bepaalde "tags" gauges nodig hebben, kunt uploaden . Weet hier iemand die hiervan op de hoogte is
alvast bedankt.
Door wvdkuil
#57747
fritsdesign schrijft:
Ik had een vraag ik werk met het programma weathersnoop nu wil ik mijn weermeters,een file met bepaalde "tags" gauges nodig hebben, kunt uploaden . Weet hier iemand die hiervan op de hoogte is
alvast bedankt.
Hierbij een vrij algemeen antwoord op je vraag:
1. Met WeatherSnoop kun je de huidige gegevens via ftp naar je web-server opladen.
2. Zowel in xml als in json formaat.
Als je wilt zien welke gegevens dat betreft kun je die gegevens ook opvragen via je browser, zie hiervoor pagina 25 en 26 van de Users Guide.
3. Maar of dat de juiste "tags" zijn voor je meters op de web-server is de vraag.
Meestal moet je een en ander aanpassen door middel van een php programma op de server wat de door weatherSnoop opgeladen gegevens inleest en vertaalt naar de voor de meters benodigde waardes in de vorm (vaak json) die de javascript-meters verwachten.

Als je wat meer informatie hebt (welke meters bijvoorbeeld, welke webser (url huidige webserver) dan krijg je meer to-the-point antwoorden.
Groeten, Wim
Door fritsdesign
#57750
Mijn url huidige webserver is http://www.meteo-valkenswaard.nl/meteo-frits.html
en de meters zijn gauges-ss_v1-6-5 deze heb ik gedownload van het weer actueel, ik vond ze voor mijn doel zeer geschikt .Mijn website heb ik voorlopig in IWEB maar ben een nieuwe aan het maken
met dreamweaver.Wim alvast bedankt.


groeten. Frits
Door wvdkuil
#57754
fritsdesign schrijft:
Mijn url huidige webserver is http://www.meteo-valkenswaard.nl/meteo-frits.html
en de meters zijn gauges-ss_v1-6-5 deze heb ik gedownload van het weer actueel, ik vond ze voor mijn doel zeer geschikt .Mijn website heb ik voorlopig in IWEB maar ben een nieuwe aan het maken
met dreamweaver.Wim alvast bedankt.
groeten. Frits
Hallo Frits,
Voor de Steelseries-gauges is er een wiki en een forum waarin ook de verschillende mogelijkheden om "tags" op te laden besproken worden. Ondertussen zijn ze al aan versie 2.4.2. En voorzover ik weet worden nu de gauges al met WD, WL, CU, MH, MB, VWS op de een of andere manier gebruikt.

Op de vraag of WeatherSnoop de benodigde "tags" kan leveren is het antwoord waarschijnlijk "neen". Op het WeatherCat (heel ander Mac programma) forum is die vraag ook al eens gesteld en heeft de maker van de Saratoga templates (en dus ook van diverse Steelseries naar Tags-conviersies) dit antwoord gegeven: http://athena.trixology.com/index.php?topic=576.msg6828#msg6828
Nu klinkt dat misschien wat negatief voor WeatherSnoop maar het programma is daar ook niet voor bedoeld. Het kan de huidige weer-gegevens wel doorgeven. EN het kan allerlei meetwaardes opslaan in een database zodat je die met standaard database commando's kan ophalen en verwerken. Maar om daar specifiek de Steelseries-gauges mee aan te sturen lijkt me geen eenvoudige zaak.

De meest uitgebreide implementatie van de Steelseries is voor Cumulus. Daar zijn de scripts oorspronkelijk voor ontwikkeld. Op Steelseries velden vanuit Meteohub vind je de velden die vanaf release 1.0.5 al nodig zijn en daar zijn ook voor dat programma al een aantal velden niet beschikbaar. Maar Meteohub (net zoals WD, WL en CU) kunnen wel de grafieken leveren als je over de gauges "hoovert". Demo Steelseries met Meteohub

Op Steelseries velden vanuit Meteobridge zie al veel minder velden die ingevuld kunnen worden. De functionaliteit loopt terug en bij het "hoveren" verschijnen alleen de meet-waardes want er zijn helaas geen grafieken mogelijk. Demo Steelseries met Meteobridge

Bij de Steelseries hoeven niet alle Gauges altijd getoond te worden. Is er geen UV-meter bij het weerstation, dan laat je de betreffende gauge gewoon weg. Met een van de lijsten van benodigde velden van hierboven en de JSON of XML uitvoer van WeatherSnoop (pagina 25/26 van de handleiding) kun je eeen eerste inventarisatie maken welke gauges kunnen werken. Als dat er voldoende zijn komt de volgende stap. Kontroleren of PHP op je website aanwezig is zodat een conversie script gemaakt kan worden van WeatherSnoop tags naar Gauges-realtime gegevens.

Veel succes, Wim
Door fritsdesign
#57755
Beste Wim we gaan hier mee aan de slag ik hoop dat ik eruit kom alvast bedankt.

groeten,Frits