Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door kluijfhout
#57863
Ik tracht een eigen weersite in elkaar te knutselen.
Met behulp van de documentatie van weerstation-wijk.nl heb ik een testpagina kunnen maken die ook bijna werkt.

Bijna....

hoe krijg ik de realtime gegevens in het scherm?

Bij de instellingen van het sourcebestand naar het uitvoerbestand (PHP) heb je wel een testknop en worden de gegevens eenmalig ingelezen.
Maar hoe krijg ik de nieuwe gegevens iedere minuut in het scherm ?

Ik zou de gegevens in customtextout.txt willen gebruiken maar dat is een txt bestand en geen php bestand.
Door Overijse
#57864
kluijfhout schrijft:
Ik tracht een eigen weersite in elkaar te knutselen.
Met behulp van de documentatie van weerstation-wijk.nl heb ik een testpagina kunnen maken die ook bijna werkt.

Bijna....

hoe krijg ik de realtime gegevens in het scherm?

Bij de instellingen van het sourcebestand naar het uitvoerbestand (PHP) heb je wel een testknop en worden de gegevens eenmalig ingelezen.
Maar hoe krijg ik de nieuwe gegevens iedere minuut in het scherm ?

Ik zou de gegevens in customtextout.txt willen gebruiken maar dat is een txt bestand en geen php bestand.


Kijk hier en hier eens.

Iedere minuut is je customtextout.txt iedere minuut uploaden naar je hosting (in te stellen in je ftp-programma of weersoft)

Grtz
Kris
Door kluijfhout
#57865
Het uploaden van customtext bestanden is geen probleem.

Waar ik wel moeite mee heb om de gegevens uit die customtext bestanden in het php bestand te krijgen.

Ik maak gebruik van Webplus x5 webdesign programma en het handigst zou zijn om daar mijn webpagina's mee te maken.

De customtextout bestanden krijg ik wel in mijn webpagina, maar de gegevens worden niet ververst.
Door Overijse
#57866
kluijfhout schrijft:
Het uploaden van customtext bestanden is geen probleem.

Waar ik wel moeite mee heb om de gegevens uit die customtext bestanden in het php bestand te krijgen.

Ik maak gebruik van Webplus x5 webdesign programma en het handigst zou zijn om daar mijn webpagina's mee te maken.

De customtextout bestanden krijg ik wel in mijn webpagina, maar de gegevens worden niet ververst.


Upload customtext werkt naar behoren, integratie in webpagina is gelukt maar ververst niet.

Staat de link naar je customtext dan juist in je pagina, misschien gaat hij nog op zoek naar een oude uploadlocatie ????

Heb je misschien een link kunnen we meekijken ?

Grtz
Kris
Door kluijfhout
#57915
Inderdaad, bestand stond in de verkeerde dir.
Hoe en waar kan ik instellen dat de webpagina automatisch wordt ververst als het customtextout.txt is bijgewerkt na 1 minuut?
Door Overijse
#57916
kluijfhout schrijft:
Inderdaad, bestand stond in de verkeerde dir.
Hoe en waar kan ik instellen dat de webpagina automatisch wordt ververst als het customtextout.txt is bijgewerkt na 1 minuut?


html pagina :

Code: Selecteer alles
<meta http-equiv="refresh" content="60" > 


het cijfer zijn seconden, meta tag tussen de header tags plaatsen.

PHP pagina :

Code: Selecteer alles
$url=$_SERVER['REQUEST_URI'];
header("Refresh: 60; URL=$url");


waar het cijfer terug seconden zijn, te plaatsen net na de
Grtz
Kris
Door kluijfhout
#57971
Ik wil graag mijn eigen weersite maken met behulp van Webplus X5
Ik heb wat andere sites gemaakt met dit programma en dat gaat me redelijk af als ik gebruik maak van de functionaliteiten van het programma.

Nu wil ik pagina's gaan maken waarbij dus de weergegevens van mijn station in moeten komen te staan
Hoe zet ik de wtags erin en hoe worden de weergegevens dan gekoppeld aan de tags

Het is me wel gelukt om de gegevens van customtextout.txt erin te krijgen,maar dat is "platte" tekst en plaatjes erbij, letteropmaak e.d. dat gaat hier niet mee.

edit: samengevoegd om alles samen te houden. PS : lees de links ééns in antwoord 1.