Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door IJsselweer
#58192
Hallo allemaal,

Ik heb een vrij groot probleem met Weather Display. Ik heb de afgelopen weken mezelf verdiept in deze weerstationsoftware, maar ik heb nog niet altijd voldoende kennis om goed om te gaan met de software. :unsure: Nu is het vanavond fout gegaan met de weerstationdata doordat ik een verkeerde setting aanklikte.

Ik heb een TFA Primus weerstation, maar het probleem met Weather Display is dat de software niet zoals Heavy Weather alle gemiste data importeert nadat bijvoorbeeld mijn pc de hele nacht heeft uitgestaan. Ik heb al heel wat topics afgezocht, maar zonder resultaat. Toch zag ik bij de configuration het pictogrammetje 'datalogger' staan. Eenmaal aangeklikt stond er de volgende mogelijkheid: 'import older Heavy Weather history files'. Daarbij leek het erop dat dat de oplossing was voor mijn probleem. Dus toen ik netjes aangegeven had waar de history file van Heavy Weather stond, klikte ik op importeren. Toen ging alles mis: Er kwamen valse datafiles door met metingen van '80 mililiter vandaag', en zelfs 'toekomstige'metingen voor morgen! :blink:

Nu is dus alle valse data gemengd met mijn goede data, en ben ik bang dat ik alle metingen inclusief de goede moet resetten. Ik heb dit namelijk eerder gehad, en na lang rommelen in de files van Weather Display zag ik geen andere optie dan alles resetten :( (Overigens heb ik vanwege de valse metingen de dataexport naar HWA uitgezet!)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Met vriendelijke groet,

Sander Zwemer
Door IJsselweer
#58196
Ik heb vanochtend zelf een 'oplossing' gevonden voor mijn probleem. Ik had al eerder een databack-up gemaakt, dus deze probeerde ik terug te zetten. Toch bleef de valse data in WD staan. Na een herinstallatie van WD heb ik de backup files nog eens teruggezet, en toen met goed resultaat.

De data is dus bijna weer juist, maar helaas zijn er enkele afwijkingen en de all time records zijn op onverklaarbare manier gedeleted. Maar ach, ik heb de belangrijkste data kunnen redden.

Met vriendelijke groet,

Sander Zwemer