Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door wilma
#60235
Beste weermannen en weervrouwen (tenslotte staat achter elke succesvolle (weer)man een sterke (weer)vrouw.

Sinds kort hebben we een tfa primus die draait op heavy weather (HW hierna)
deze software is om te communiceren met het station en word verder niet gebuikt.
De info van HW stuurt HW naar WD.
Nou zie ik echter verschillen in waarden verschijnen,
Afgelopen nacht registreert HW een windstoot van 72.7 km/h en Wd komt niet verder dan 42.6 km/h.
Ik heb daarna gezocht in WD en vermoed dat het om de volgende instellingen gaat

Zit ik hiermee op het juiste spoor ?
Verder lees ik in WD voor de gemiddelde snelheid en de huidige snelheid constant dezelfde waarden kan volgens mijn gevoel niet kloppen.
Als laatste heb ik een tweede computer verbonden via de LAN en die werkte meteen maar stopte na kort tijd met het uitlezen van de dat ik heb via de volgende instellingen gewerkt.

Een Windows probleem ?

Blijft over om ieder een te bedanken voor de tot nu toe geboden hulp en uiteraard een goede kerst voor iedereen.
Met vriendelijker groet
Paul en Wilma Lustenhouwer
Door wilma
#60236
Beste weermannen en weervrouwen (tenslotte staat achter elke succesvolle (weer)man een sterke (weer)vrouw.

Sinds kort hebben we een tfa primus die draait op heavy weather (HW hierna)
deze software is om te communiceren met het station en word verder niet gebuikt.
De info van HW stuurt HW naar WD.
Nou zie ik echter verschillen in waarden verschijnen,
Afgelopen nacht registreert HW een windstoot van 72.7 km/h en Wd komt niet verder dan 42.6 km/h.
Ik heb daarna gezocht in WD en vermoed dat het om de volgende instellingen gaat

Zit ik hiermee op het juiste spoor ?
Verder lees ik in WD voor de gemiddelde snelheid en de huidige snelheid constant dezelfde waarden kan volgens mijn gevoel niet kloppen.
Als laatste heb ik een tweede computer verbonden via de LAN en die werkte meteen maar stopte na kort tijd met het uitlezen van de dat ik heb via de volgende instellingen gewerkt.

Een Windows probleem ?

Blijft over om ieder een te bedanken voor de tot nu toe geboden hulp en uiteraard een goede kerst voor iedereen.
Met vriendelijker groet
Paul en Wilma Lustenhouwer
Bijlagen
verbinden_via_LAN.jpg
verbinden_via_LAN.jpg (79.83 KiB) 1674 keer bekeken
Door wilma
#60240
Dag allemaal

Ik zie net dat ik in het bericht niet de juiste plaatjes heb ingevoegd :(
afbeelding 1 had er zo moeten uitzien


met vriendelijke groet
Paul en Wilma Lustenhouwer
Bijlagen
instellingen_-d65f1ae34ad9aa4ea027ecbcdf408689.jpg
instellingen_-d65f1ae34ad9aa4ea027ecbcdf408689.jpg (89.7 KiB) 1674 keer bekeken