Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door DeSmeetsjes
#60349
Ik maak gebruik van een La Crosse 2800 die middels Heavy Weather data verzameld op mijn pc. Daar draait ook Weather Display wat uiteindelijk de databestanden maakt voor HWA en mijn eigen website. Het probleem is het volgende.
Zodra het gaat regenen registreert mijn regenmeter correct waardes (één tip geeft 0.2 in mijn console display en 0.3 in Heavy Weather, waarschijnlijk verschillende afronding van 0,25). Weather Display leest de currdat.lst file en zet toont dan in eerste instantie ook 0.2 maar blijft dan doorgaan met vreemde regenval terwijl mijn console en Heavy Weather dat niet hebben. Het probleem zit ‘m dus ergens in Weather Display. Over een periode van een uur of 12 kan de waarde wel 10x zo hoog uitkomen dan de echte waardes. Heeft iemand dit al eens gezien?
Door ws vreewijk
#60351
De beste wensen DeSmeetsjes

Kijk eens of je onder CONTROL PANEL> offsets&initial rains per ongelijk een offset hebt staan.vind je links 2e icoon rechts.

Weather display is soms een raar prog dus zou zo maar kunnen.

gr Chris
Door DeSmeetsjes
#60353
Hoi Chris,

Jij ook de beste wensen!

Die optie had ik al gevonden (zie bijlage), ik heb zelfs geëxperimenteerd met verschillende waardes voor de default 1.0 in de modified rain gauge tip maar volgens mij zit het daar ook niet in. Vanmorgen zelfs de laatste versie van WD geïnstalleerd (daar ging de historie..) maar tot nu toe niet het juiste resultaat.

Vanmorgen de regenmeter 1 klik gegeven en binnen no time had ik een regenval van 4.79 mm/hr staan in WD.

UPDATE: er is geen druppel gevallen, heavy weather zegt 0.0 laatste uur maar WD maakt er 0.5 van. Schiet mij maar in de feestverlichting want ik snap er niets meer van!
Bijlagen
rainoffset.jpg
rainoffset.jpg (20 KiB) 2609 keer bekeken
Door ws vreewijk
#60354
Misschien staatie niet op mm

Kijk eens onder CONTROL PANEL > units& other settings > rainfall setup
kijk of er een vinkje bij inches staat of zo.

gr Chris
Door DeSmeetsjes
#60357
Bedankt voor de moeite, ik heb zojuist een bericht op het officiële WD forum gepost. Wie weet kom ik er zo achter.
Als er een oplossing komt dan zal ik 'm hier ook nog vermelden.

Gr. Patrick
Door wslangerak
#60426
Je noemt 4,79 mm/hr
Verwar je de gemeten regenval in mm niet met de regenvalsnelheid in mm/hr?
Logisch toch dat als het regent - en zolang er neerslag wordt gemeten - de "rainrate" een stuk hoger begint, want die wordt per uur weergegeven. Als het stopt met regenen zie je de rainrate teruglopen tot hij weer op nul staat.
Misschien heb je iets aan deze uitleg.

Zo te zien staan je instellingen gewoon goed.