Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Jebo
#60372
Hoe kan ik de regen- en temperatuur gegevens van afgelopen jaar uitlezen voor gebruik in excel?
Ik wil graag weten hoeveel het in welke maand geregend heeft; dit voor gebruik in een ander programma.

In welke file kan ik de gegevens vinden?
Door Jebo
#60401
Ja, in weather display.
Ik wil over een bepaalde periode weten hoeveel het geregend heeft; dit voor landbouw-doeleinden/teeltregistratie.
Periode is een half jaar dus zou het makkelijker zijn om de gegevens in excel te laden.
Door ws vreewijk
#60413
Hallo Jeanne

Wat je kunt doen is de gegevens halen uit

VIEUW > DATA LOG FILE

Open dus boven in view ( naast help) ga dan aan de rechterkant en klik op data log file.

Daar kun je ingeven over welke periode je wat weten wil.

Anders moet je de NOAA log file gebruiken waar je die vind in weather display weet ik even zo snel niet.

Laat even weten of je zo verder komt ,of is er iemand die weet waar je de NOAA log ophaalt uit weather display ?????

gr Chris
Door ws vreewijk
#60414
Gevonden,

De NOAA vind je onder VIEUW > AVERAGE/EXTREMES NOAA STYLE REPORTS.

Open VIEUW en dan helmaal links boven.

Laat even wetenof je dat bedoeld.

Succes gr Chris
Door Jebo
#60417
Ik heb de files gevonden, maar kan geen periode ingeven, alleen een maand / aantal dagen van die maand.
Is uiteindelijk goed gekomen door handmatig een periode te kiezen en deze van elkaar af te trekken.
Kopieren in excel gaat niet lukken denk ik.
Door ws vreewijk
#60418
Toch zijn er wel mogelijkheden denk ik ,maar ik ken weather display en de mogelijkheden niet al te goed.
Zelf gebruik ik virtual weather station en daar komt het keurig uitrollen.
Misschien kan je ergens de NOAA logfile opzoeken in weather display en kan je hem daar beter copieren.

Succes gr Chris
Door wslangerak
#60425
Jebo,

Alle data van WD bevinden zich in de directory ..\\\\wdisplay\\\\logfiles
De bestanden die jij nodig hebt zijn de .txt logfiles, zoals bijvoorbeeld voor deze maand 12014lg.txt. Voor juni 2012 is het bijvoorbeeld 62012lg.txt
Zo kan je alle data die WD heeft opgeslagen terugvinden.

Omdat het platte tekstfiles zijn kan je ze importeren in Excel. Pas wel op dat je de files onder een andere naam opslaat, als je ze bewerkt.

Het zijn wel lange lijsten, want iedere minuut heeft een eigen regel. Maar goed, in Excel kun je de gegevens manipuleren zoals jij wilt, filteren op een bepaalde dag enz.

Succes!