Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Snarf2000
#66713
Oftewel, als iets goed draait, blijf er dan van af.

Eergisteren heb ik na lang wikken en wegen besloten om over te gaan naar de nieuwste versie van WD. Versie: Weather Display v 10.37R Build 308

Sinds de overgang naar deze versie heb ik al diverse SMSjes van HWA gehad omdat er geen data klaarstond voor HWA.
Iedere controle op mijn weer pc liet zien dat WD gecrashed was.
De FTP client liep nog wel, evenals de andere software welke door WD wordt aangestuurd.
Ik denk dat WD in nog geen 48 uur zo'n 7 keer plat lag.

Nu maar weer de oude versie opgestart.
En wat denk je?
Alles draait weer zoals het behoort te zijn.
Alleen de grafiekjes zijn een beetje in de war.

WD is in deze 2 dagen vaker plat geweest dan in de voorgaande 2 jaar.
Ik draai nu weer met versie: Weather Display v 10.37R Build 81
Dit is volgens mij de laatste versie die Brian heeft gemaakt met de "oude" compiler.
Na zijn harddisk crash van enige tijd geleden is WD er in mijn ogen niet beter op geworden.

Dus wat mij betreft:
Never change a winning team.

Grt Frans
Door dibasta
#66718
Hoi Frans,

Ook ik heb WD, maar peins er niet over om over te stappen naar die andere versies waar jij het over had, schijnt dat deze versies soms niet goed draaien! dus ook hier, "Never change a winning team" blijf mooi bij 10.37R build 79.

Gr,
Peter.
Door teesee64
#66762
Vorige versie was uit december 2015 ;-)

Er is overigens weer een nieuwe versie: 10.37R Build 310
Version on 16 January 2016 - 05:31:05
Door jango
#66763
Ik gebruik WD al lang niet meer.
Vind het een klote prog.

Maar mijn vraag is wel waarom zo vaak een nieuwe versie moet worden uitgebracht.
Zitten er nog zoveel problemen in of zijn het telkens nieuwe mogelijkheden.
Door dibasta
#66796
jacg schrijft:
-1

Gebruik al maanden de laatste versie(s) zonder problemen.


Tja, verschil blijf je houden Jacco ;)
Door Toulon7559
#66797
Ook uit eigen ervaring, zowel via werk als hobby: na een eerste opzet van software worden er bijna altijd 'bulten' aangebouwd voor 'correcties' en voor 'nieuwe kunstjes, zelf gevonden of op aanvraag'.
De structuur wordt daardoor (;-) eufemistisch) meestal niet beter en dat vereist dan weer nieuwe correcties, testen kost tijd en kan per definitie niet volledig zijn, waardoor een nieuwe versie niet gegarandeerd beter is dan de vorige ....
Zo blijf je als programmeur bezig met bijwerken, en dat zie je ook bij Brian's WD.
De kunst is om de aanpassingen zo op te sparen en uit te geven dat er niet te vaak een update release is en dat die release-versie na 'voldoende' testen redelijk stabiel is. Dat laatste aspect wordt zeker niet beter bij gebruik van de software in een grote variëteit van PC-configuraties.
Door osjohn
#66798
Nu heb ik al jaren WD en er gaat geen maand voorbij of er staat een update
op het net.

Ik heb WD al lang niet meer geupdate omdat je er moe van wordt, telkens bij elke update komen er weer andere problemen te voorschijn en is het programma weer eens
niet volledig zodat je kan zeggen:

He, He eindelijk draait het als een speer en heeft het de komende tijd geen
update's meer nodig.


Gr.John