Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door stephanvanloon
#68011
Goedemiddag,

Sinds dit weekend gebruik ik Weather Display, maar wat opvalt is dat ondanks de instellingen goed lijken te staan, de dagelijkse weerdata niet gereset worden.

Heeft iemand een idee waar ik dit nog meer aan zou kunnen passen, want zoals gezegd lijken de instellingen correct te staan.



Mvg,
Stephan
Bijlagen
error-f9dc88f92c1e35dff50e367b5ecea50d.png
error-f9dc88f92c1e35dff50e367b5ecea50d.png (10.18 KiB) 2893 keer bekeken
Door stephanvanloon
#68015
Hoi Chris,

Als dat uitkomst had geboden dan zou ik hier geen post plaatsen. Ik heb de hele middag al op Google gezocht. Enige wat naar voren kwam was de instellingen zetten zoals in bovenstaande afbeelding en andere zaken die de reset zouden kunnen hinderen is de computer die uitgaat. Echter staat mijn laptop 24/7 aan.

Op dit forum kwam ik nog een post tegen met eenzelfde probleem, alleen de website waar heen werd verwezen bestaat niet meer (post van 10 jaar oud).

Mvg,
Stephan
Door wvdkuil
#68016
Zo maar wat (on)mogelijke oorzaken:

Onwaarschijnlijk: WeatherDsiplay heeft een minteken voor latitude.

Nederland is normaal zoiets als +50.xx en +4.xx
WD is het enige programma wat ik ken wat dat anders heeft: +50 en -4

Dus als je +50.xx en +4.xx lig je volgens WD ergens in de Atlantische oceaan waar het een flink aantal uren later kan zijn.
===
Meer waarschijnlijk: Als je Windows 10 gebruikt gaat win-10 iedere nacht updates ophalen en dat verstoort het normale gebruik van WD

===
Onwaarschijnlijk: Energie instellingen zetten de laptop toch (deels) uit
Als je laptop 24/7 aan staat staan dan de instellingen voor USB e.d. ook op geen energie besparing?
Blijf er een keer tot 24:00 bij met het WD venster open, wellicht verschijnt er een foutboodschap

===
Mogelijkheid: Je historie pagina geeft wel correcte waardes, behalve voor gisteren:
http://www.stephanvanloon.nl/weather28/?p=historyv3
Maar voor de waardes van gisteren moet WD een volle dag van 24 uur gedraaid hebben.
Dus eerst eens kijken wat er morgen staat.

===

Succes, Wim
Door stephanvanloon
#68017
Hoi Wim,

Dankjewel. Ik maak inderdaad gebruik van win10. Als ik de tijd bijvoorbeeld op 23uur instel zou dat dus moeten werken. Zal het op 23uur zetten en kijken wat er morgen bij extremen vorige dag staat.

Dat van die lat long zal ik even nakijken in de settings van WD. Het zou wel de wat afwijkende zon op- en ondergang tijden verklaren:

$sunriseTime = "07:59";
$sunsetTime = "20:06";

Mvg,
Stephan