Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Soulmaster
#70327
Ik moet regelmatig mijn WD op nieuw opstarten om zo weer de gegevens van mijn weerstation (DVP2) binnen te kunnen trekken..

meer mensen hier last van?
Door pb2rdf
#70338
Met deze melding kan niemand iets.

Aan te bevelen om dan aan te geven welke versie, OS versie, welke software, serieel, usb je allemaal gebruikt.
En sinds wanneer, onder welke omstandigheden, wat er is veranderd.
Kortom, hoe meer info, des te beter de analyse kan zijn.

Je auto kan ook stoppen na het starten, akku, brandstof etc etc ;)
Kan je ook zeggen, mijn auto wil niet rijden ...... :)

groet, Peter
Door wvdkuil
#70340
Soulmaster schrijft:
Ik moet regelmatig mijn WD op nieuw opstarten om zo weer de gegevens van mijn weerstation (DVP2) binnen te kunnen trekken..

meer mensen hier last van?

Als moderator weet ik van 1 HWA gebruiker, maar daar was het blijkbaar alleen een flat-line voor temp, niet voor alles.

Veel discussies op het WW forum, o.a. deze:
https://www.weather-watch.com/smf/index.php/topic,65136

Een veel voorkomende oorzaak: Windows zet de USB uit (slaapstand) na een bepaalde tijd.
Een andere oorzaak: de automatisch update van Win10.

Wim
Door Nico
#70344
Beste, ook bij mij stopt de verbinding tussen de Davis en pc eens in de ongeveer 48 uur, maar het gekke is dat dat alleen voor de temperatuurmeting geld. Bij mij is het ontstaan na de laatste update naar Ver. 10.37S57, daarom net de allerlaatste update uitgevoerd S59 en ben benieuwd. Houd jullie op de hoogte.
Door teesee64
#70345
Bij mij dus ook alleen de temp meting. Maar niet iedere dag of op een vast tijdstip. Afgelopen week voor het eerst sinds maanden een flatliner op de temp
Door Nico
#70346
Na de update stond de temp meting vanmorgen weer uit, maar de update naar HWA stond alles stop. Na opnieuw starten van WD functioneert alles weer. Ik gebruik op deze pc windows 8.
Door Snarf2000
#70353
Deze fouten komen vaak voor bij de nieuwere software van WD.
WD heeft 2 soorten software.
De oude versie en en nieuwere versie die heel anders gecompileerd is.
Na een harddisk crash enige jaren geleden heeft Brian de software op een andere manier in elkaar geknutseld.
De oude versie kon hij niet meer werkend krijgen.

In mijn enthousiasme heb ik destijds ook de nieuw gecompileerde versie gebruikt.
Helaas gaf deze heel veel fouten betreffende usb uitval en vastlopers van WD.
Na een week of 2 ben ik uit frustratie weer teruggegaan naar een oude versie,
namelijk versie 10.37R Build 81.

Deze versie draait nu al een hele lange tijd zonder storingen.
Bijkomend nadeel is wel, dat WD niet meer updates ontvangt.
Helaas, maar ik heb liever een systeem waar ik op kan vertrouwen, dan een versie die ik om de zoveel uur opnieuw moet starten, danwel de pc te rebooten.
Mijn weerpc draait met Windows 10 waarvan de automatische updates uitgeschakeld zijn.
Deze doe ik één keer in de zoveel tijd handmatig.

Om kort te zijn, ga terug naar de eerder genoemde versie en je hebt rust.

Grt Frans
Door Soulmaster
#70354
bug gevonden :) het bleek dat het kapje van de battery niet goed dicht zat waardoor de unit die babbelt tussen davis en pc los zat.. aangedruk, klepje goed dicht gedaan en hoppaa draaien als een speer :)
Door amvih
#70361
Wel vreemd dit, omdat je in eerste instantie aangeeft dat een herstart van WD de verbinding weer hersteld, dit heeft dan toch niks met een batterij klepje te maken.
Ik ben er niet zeker van dat dit het euvel is, maar de tijd zal het leren.

gr. Arie