Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

#73043
Dag Win,


Heb jij deze VSPE zo ingesteld dat deze bij het opstarten gelijk de com neerzet.
Als dit zo is dan zou ik dit graag ook weten hoe of wat.
Bij het opnieuw opstarten van de computer moet ik deze nog toevoegen.

Groetjes,

Gert
#73044
Ik heb deze opgeslagen als weersoftwarepoorten.vspe via de mogelijkheid onder bestand van vspe.
Open deze ook elke keer door het openen van dit bestand bij opstart van de weer software.
Dan open ik VirtualVp en dan kan ik de overige software starten.
#73045
Dag Wim,

Helder zo heb ik dit ook, alleen was het makkelijker geweest als dit gelijk zou werken met de andere software die opstart.
Voor Weather Display geldt dat ik deze dus af moet sluiten en weer opstarten nadat ik com erin gezet hebt.
#73048
Gert,
Toch nog verschil in onze VSPE installatie.
Heb hier een betaalde levenslange versie met key.
Zie bij jou configuratie een installatie met splitter en bij mij connector
.
Met virtualVp kan je zodoende diverse weer software TEGELIJK uitvoeren en niet nodig om vspe dan aan/uit te zetten.

Wim
#73051
Dag Wim,


Ik heb dit uitgeprobeerd maar dit werk bij mij niet, hoe weet het programma dat poort 3 gebruik moet worden.
Met splitter gaat het goed tot nu toe en ik draai 2x weatherlink.
Ik heb de 32bit versie deze is gratis, op mijn weercomputer staat ook 32bit windows.


Groet,

Gert
#73054
Gert,

Je Davis station communiceert met je computer via com poort 3.
Als dat al niet werkt, dan kan je op je computer geen weerdata ontvangen van je Davis station.
Met VSPE kan je dat signaal van comport 3 over meerdere kanalen verdelen.
Naar Weatherdisplay en Weatherlink en of Cumulus. Kan allemaal tegelijk draaien.
Kort uitgelegd.
Verder kan ik je dan helaas niet verder helpen.

Groet,
Wim
#73055
Dag Wim,

Ik denk dat het bij mij anders werkt omdat ik al met een virtuele com poort 3 werk.
Ik heb geen vaste com poort 3 maar het werkt tot nu toe goed zoals ik het nu hebt ingesteld.

Bedankt voor alle moeite.

Groetjes

Gert