Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

#74306
Hallo
Na een Windows 11 update (van W10) gisteravond kan weather display geen verbinding maken met mijn Davis VantageVue weerstation.
Ik gebruik een Davis USB Weatherlink IP datalogger. (Gegevens worden echter niet naar Davis gestuurd.)

Ben een beetje radeloos want ik weet niet waar ik het probleem moet zoeken.
Heeft iemand een oplossing voor mij.

Alvast ontzettend bedankt.
#74307
WL De Poel schreef: 26 sep 2022, 06:35 . . . VantageVue weerstation.
Ik gebruik een Davis USB Weatherlink IP datalogger.
. . .
Een Davis USB logger is met een kabel rechtstreeks verbonden aan de PC.
Veel voorkomende problemen bij (her)installatie
* de juiste leveranciers-USB-driver is (nog) niet geïnstalleerd
* De " interne " poort waar de USB-kabel is verbonden heeft een ander "intern" nummer gekregen, WD instelling is niet aangepast, en WD communiceert met een ander apparaat of met een lege poort.

Een Davis IP-logger is met een kabel aan uw netwerk verbonden.
Vaak is na overgang van windows versie de beveiliging door Microsoft iets aangescherpt, bijvoorbeeld het netwerk gesloten verklaard en er mag dan alleen via de router naar buiten gecommuniceerd worden.
WD is aan het communiceren/luisteren luisteren met het juiste IP-adres. Maar zolang de netwerk-beveiliging niet
op "thuis-netwerk , iedereen mag met iedereen praten" staat, blokkeert windows de communicatie.

Er is ook nog een seriële logger waar ook de driver van de serieel<->USB converter aangepast moet worden. Maar die logger wordt weinig gebruikt.
Er zijn nog meer oorzaken voor dit vaak optredend probleem. Als het niet opgelost is, graag even aangeven welke logger precies gebruikt wordt.

Succes,
Wim
#74309
Ontzettend bedankt voor je antwoord Wim.

Inmiddels werkt alles zo goed als weer.
Mijn instellingen van WD werden niet ingeladen. Waarom weet ik niet.
Hele verkeerde ip-adressen waren ingesteld.
Heb alles zo'n beetje weer opnieuw in moeten stellen.
Maar layout is nog niet goed. Font grootte, kleur etc....
Die instellingen staan toch in zo'n weatherdisplay.ini bestand of zo?

In ieder geval ben ik blij dat er weer gegevens worden binnengehaald.
Nogmaals bedankt.