Discussie forum over Virtual Weather Station (VWS) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door kees ws middelburg
#12201
Hallo iedereen

Ik heb een vraag met betrekking tot vws.Ik krijg er soms op on verwachtte momenten rare meetingen op binnen.Zoals op een droge dag ,dat er 120 mm is gevallen,en de windmeeting die ineens 900 km/uur aan geeft.
Is deze fout in de software te veranderen of te corrigeren?Ik gebruik nu de wmr-200.Maar eerst had ik de ws 3600 en daar gebeurde het ook bij.Ik heb overal al in gezocht maar kom er niet uit.Of is dit een software fout waar je mee moet leven?

Grt Kees V
Door tinuz97
#12202
Ja he dat is raar,en ik ben benieuwd naar het antwoord.
Ik heb van de week ook een vlaag gezien van 59km/u bij mij terwijl het windstil was :huh:
Alleen heb ik dit met weather display .
Door beneluxmeteo
#12212
Hallo,

Ik heb deze merkwaardige fouten in Weatherlink. Daar komt het soms tot windpieken van 255 km/uur. Blijft een werkwaardig probleem. Hardwarematig lijkt er niets aan de hand. Die 255 km/uur komt dan namelijk niet voor in weatherdisplay of een ander programma. Alleen dus in Weatherlink. Er zijn dus meer mensen die hetzelfde probleem hebben als jou.

Groet,
Johan
Door pb2rdf
#12240
Heb je een draadloos weerstation ?

En functioneert deze op 433MHz ?

Dan kan het voorkomen dat je storingen ondervindt.
Deze frekewentie is door iedereen te gebruiken met een max vermogen van 10mW.
Daarnaast is het een frekwentie die legaal gebruikt wordt door radiozendamateurs, met vermogens tot 100Watt.

Dus weerstations die op deze frekwentie werken kunnen niet storingsvrij operationeel zijn.
Tijdens een verstoring kan je ontvangststation willekeurige data ontvangen, niet overeenkomstig de werkelijkheid.

Dit in tegenstelling met de 900MHz frekentie zoals die bv door Davis VP2 wordt gebruikt.
Ook die frekwentie is nite geheel storingsvrij, maar de VP2 heeft een techniek, frequency hopping, dat dit tot een minimum beperkt wordt.

grtn, Peter
Door kees ws middelburg
#12313
Hallo

Het weerstation werkt inderdaad op 433 MHZ.Dat die gestoord wordt is me wel duidelijk nu.Eerder woonde ik bijna buiten de stad en had er weinig last van ,nu woon ik bijna midden in de stad en daar is het begonnen.Zal wel door de zendmasten ect komen.Dan vrees ik dat ik ermee ,en met mijn meerdere,moet leren leven dat er soms rare extreme meetingen verschijnen.
Ik weet nu ook dat andere er last van hebben .Bedankt voor de reacties.

Grt Kees