Discussie forum over Virtual Weather Station (VWS) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Het Leen
#15547
Beste forumleden,

Vorige week woensdag om 20.45 uur heeft ons weerstation er plots de brui aan gegeven.

er stond "check console date" Nu weet ik dat ik dat kan oplossen door de datalogger te resetten. Eens dat gedaan was, verscheen de boodschap:

'De instructie op 0x6857e3e9 verwijst naar geheugen op 0x04c01000. De lees- of schrijfbewerking ('read') op het geheugen is mislukt.'

En zo blijft het. Kan er mij iemand zeggen wat er misgelopen is en hoe het kan hersteld worden? Software opnieuw installeren? Hardwareprobleem?

Het weerstation is het enige programma dat op die pc draait, en na 17 uur is er niemand meer aanwezig die iets zou kunnen mispeuterd hebben...

Ik kijk hoopvol uit naar jullie reactie!

Frank
Door weerzoetermeer
#15548
Hoi Frank,

Ik denk dat er best mensen hier zijn die je willen/kunnen helpen maar dan moet je wel met wat meer informatie komen.

Over wat voor weerstation hebben we het?

Welke besturing gebruik je?

Heb je foutcodes even door Google gehaald?

Wat komt daaruit?

Versie van de weersoftware?

enz.....

Gr.
Thierry
Door Meteonoord
#15550
weerzoetermeer schrijft:
Hoi Frank,

Ik denk dat er best mensen hier zijn die je willen/kunnen helpen maar dan moet je wel met wat meer informatie komen.

Over wat voor weerstation hebben we het?

Welke besturing gebruik je?

Heb je foutcodes even door Google gehaald?

Wat komt daaruit?

Versie van de weersoftware?

enz.....

Gr.
Thierry


Hi Thierry,

Kan het ook een beschadiging zijn op de harde schijf van de PC ?
Op den duur kan dat voorkomen op een harde schijf.

Groet,

Bert
Door weerzoetermeer
#15551
Hoi Bert,

Zou kunnen. Persoonlijk denk ik eerder aan het geheugen van het weerstation. Er is een reset uitgevoerd, wellicht tijdens een schrijfbewerking van de logger. Ik zou een reset van het totale weerstation overwegen.

Gr.
Thierry
Door osjohn
#15552
Ik denk zelf aan Windows XP, bij enkele ilg. XP uitvoeringen krijg je ook deze meldingen.
Na het opnieuw opstarten van XP draait de computer weer een bepaalde tijd, onbekent hoe lang.

Ervaring.

John
Door beneluxmeteo
#15553
Hallo Frank,

Heb je toevallig kort geleden een programma geinstalleerd? Dat zou in sommige gevallen problemen kunnen geven met dit soort meldingen.

Als het probleem zich blijft voordoen is het testen van de geheugenbanken in je pc wel een optie. Heb zelf ooit eens iets vergelijkbaars meegemaakt en achteraf bleek er een geheugenbankje kapot te zijn gegaan...

Maar....... Dit soort problemen doen zich ook voor als je verschillende geheugenbanken (wisselende groote qua geheugen) hebt geplaatst. bijv. 1 van 1gb en een andere van bijv. 512mb. Dit geeft conflicten en kans soms tot dit soort meldingen leiden.

Succes!
Door wslangerak
#15554
.. én je Windowsregister een keer goed opschonen wil ook wel eens helpen. (Eigen ondervinding)
Door Het Leen
#15581
Ontzettend bedankt voor jullie tips.

@thierry
Over wat voor weerstation hebben we het?
WMR200

Welke besturing gebruik je?
WindowsXP

Versie van de weersoftware?
VWS internet edition, V14.00 (P64)

Die reset heb ik uitgevoerd na de foutmelding. Op woensdagavond om 20.47 is er iets misgelopen, en dat heb ik pas de donderdag gemerkt. Ik dacht dat het zou weg zijn door de datalogger te resetten. Niet dus.

Ondertussen wel volledige reset gedaan. Geen verandering.

@John
Ik denk niet dat ik met een illegale XP werk. (openbaar bestuur)

@beneluxmeteo
Ik heb op die pc de laatste tijd geen programma's geïnstalleerd. De pc dient alleen voor het weerstation en geeft de info door op het netwerk. Dit lukt al sinds maart. Sinds juli ook op internet. Die fout komt echt 'out of the blue'

Jouw opmerking over de geheugenbalkjes geef ik door aan onze dienst ICT. Voor alle zekerheid zal ik het programma wel nog eens herinstalleren.

groeten
Frank
Door tinuz97
#15586
Geheugen kan je makkelijk zelf testen met memtest: http://www.memtest86.com/ en dan links free download kiezen.
Dit is 100% betrouwbaar,en wordt door vele bedrijven gebruikt (onder andere waar ik gewerkt hebt als systeembeheerder) en zelfs door geheugen fabrikanten zelf.
Door Het Leen
#15613
ondertussen één en ander getest

geheugen was toch in orde, programma opnieuw geïnstalleerd. Weerstation werkt weer. Nu nog terug kunnen uploaden, maar voor die instellingen heb ik onze ICT-dienst nodig.

Jullie zien binnenkort weer hoe grijs het is in Oost- Vlaanderen!

Frank