Discussie forum over Virtual Weather Station (VWS) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Epicratus
#17612
Ik denk dat ik VWS maar eens ga registreren, volgens mij is het programma gezien zijn mogelijkheden het geld wel waard. Waar ik nog over aan het twijfelen ben is om WeatherFlash ook gaan te gebruiken, heeft hier iemand ervaringen mee, ook gaarne de site vermelden zodat ik het eens kan bekijken.

Peter
Door osjohn
#17619
Epicratus schrijft:
Ik denk dat ik VWS maar eens ga registreren, volgens mij is het programma gezien zijn mogelijkheden het geld wel waard. Waar ik nog over aan het twijfelen ben is om WeatherFlash ook gaan te gebruiken, heeft hier iemand ervaringen mee, ook gaarne de site vermelden zodat ik het eens kan bekijken.

Peter


WeatherFlash is een prachtig programma, vergelijkbaar met Weatherdisplay-Live maar wel veel luxer, ik heb hem draaient op mijn prive computer.

Je zal ook een zeer stabile computer en internetlijn moeten hebben om al je uploads in een korte tijd up te loaden, en dat zijn er zoveel dat ik hem daarom niet upload.

Wat de instellingen aangaat, daar zijn zoveel instellingen mogelijk dat je dat niet in een pagina kan beschrijven.

John
Door Epicratus
#18547
wthus schrijft:
Je dient "FTP Login Settings" volledig in te vullen met betrekking tot de map en server gegevens van je online webserver.

Je Dient "HTML Settings" in te vullen. Zoek de template van Luc op en bepaal waar deze naartoe geschreven moet worden (directory). VWS maakt dan de bestanden aan. Kies als update timer 1 minuut.

Je dient "FTP Upload File" in te vullen. Zoek hier de map op met het aangemaakte template van Luc/vws (diegeen die je net in een direcory hebt gezet), geef het een locatie waar het heen moet op de server en kies een interval van verzending (schedule).

En dan zal het werken!


Ik begrijp het even niet meer. Ik heb in de "FTP Upload File" aangegeven wat er naar de server moet worden verzonden en heb dit gezet op 15 minuten, vandaag heb ik besloten om van die 15 minuten 60 minuten te maken en nu wordt er niets meer verzonden. Wel als ik dus zelf aanklik dat de gegevens moeten verzonden worden, dan gebeurt het, maar het gebeurt niet meer automatisch om het uur.
Door wthus
#18552
Epicratus schrijft:
wthus schrijft:
Je dient "FTP Login Settings" volledig in te vullen met betrekking tot de map en server gegevens van je online webserver.

Je Dient "HTML Settings" in te vullen. Zoek de template van Luc op en bepaal waar deze naartoe geschreven moet worden (directory). VWS maakt dan de bestanden aan. Kies als update timer 1 minuut.

Je dient "FTP Upload File" in te vullen. Zoek hier de map op met het aangemaakte template van Luc/vws (diegeen die je net in een direcory hebt gezet), geef het een locatie waar het heen moet op de server en kies een interval van verzending (schedule).

En dan zal het werken!


Ik begrijp het even niet meer. Ik heb in de "FTP Upload File" aangegeven wat er naar de server moet worden verzonden en heb dit gezet op 15 minuten, vandaag heb ik besloten om van die 15 minuten 60 minuten te maken en nu wordt er niets meer verzonden. Wel als ik dus zelf aanklik dat de gegevens moeten verzonden worden, dan gebeurt het, maar het gebeurt niet meer automatisch om het uur.


Als je alleen de tijd aanpast (en verder niets) dan zou het gewoon moeten werken. Maar helaas is vws niet eenvoudig als het gaat om uploaden van bestanden.
Door Epicratus
#18563
Had ik ook al geprobeerd Kees, maar dan werkt het wel en dan weer niet, dus heb ik het FTP programma Fling geinstalleerd en dat werkt prima. Het is alleen jammer zoals Wilber mij ook liet weten dat je geen bestanden, maar alleen de inhoud van een directory kunt selecteren voor te uploaden. Maar voor mij werkt het perfect en heel makkelijk in te stellen.

Peter
Door kees ws middelburg
#18567
Hoi Peter

Dat ben ik gelijk met je eens ,is een te kort koming van Vws dat je geen hele bestanden kan uploaden.
Maar voor de rest vind ik het een goed progamma en vrij gemakkelijk te gebruiken en in te stellen.

Grt Kees