Discussie forum over Virtual Weather Station (VWS) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Eckie76
#17443
osjohn schrijft:
Dat is natuurlijk ook de mogelijkheid, maar vindt het jammer voor zo,n top programma om niet in een realtime te werken.

Daarom zou ik VirtualPC gebruiken.

Virtual Weather Station is een van de weinige programma.s die ook de werkelijke data uit je vantage prom leest.

Zowel Weatherlink, Wswin doen dat niet, en zal je de regenwaarde van het jaar zelf moeten invoeren, wat Virtual Weather Station zelf uitleest.

John




Graag wel bij de feiten blijven, want in dit onderwerp schrijf jij enkele zaken die absoluut niet waar zijn.

Zo leest WS Win wel alle werkelijke data uit.

De Vantage Pro wordt in realtime uitgelezen door WS Win.
Bij sommige types weerstation is dit niet mogelijk, maar dat staat er dan ook duidelijk bij. (bestandsbewaking) Die stations kunnen dus door VWS ook niet in realtime uitgelezen worden.
Als je VWS draait, kan je onder een soort bestandsbewaking ook Weatherlink oproepen, zoals hierboven door Wilbert beschreven.

Ik heb zelfs helemaal geen Weatherlink op mijn pc en toch leest WS Win de Vantage in Realtime modus uit. Datzelfde geldt voor VWS en Weather Display.
Door osjohn
#17446
Zowel bij weatherdisplay, weatherlink als wswin moet je handmatig het aantal mm regen per jaar invullen.

Zelfs bij een upgrate van weatherdisplay gaat dat vaak fout zodat je het jaarresultaat opnieuw moet ingeven.

Dat gaat niet automatisch, of doe ik dan wat verkeert ??

John
Door Eckie76
#17447
Epicratus schrijft:
Ik ben er aan het denken om te switchen van Weatherlink naar VWS. Misschien kan er mij iemand de voor en tegens uitleggen als ik dit zou willen doen. Tevens zou ik gaarne de link krijgen van jullie die hun website hebben voorzien van de gegevens van VWS. Bedankt.

Peter


Het enige verschil: VWS heeft veel meer mogelijkheden dan Weatherlink.
Het aantal opties in WL is voor mij te beperkt. De standaardopties op VWS, WS Win of WD zijn veel en veel uitgebreider. Ook kunnen deze programma's veel meer variabelen aanmaken.

Weatherlink is een eenvoudig programma om de belangrijkste weerdata zonder veel poespas vast te leggen en te bewerken.
Door Eckie76
#17448
osjohn schrijft:
Zowel bij weatherdisplay, weatherlink als wswin moet je handmatig het aantal mm regen per jaar invullen.

Zelfs bij een upgrate van weatherdisplay gaat dat vaak fout zodat je het jaarresultaat opnieuw moet ingeven.

Dat gaat niet automatisch, of doe ik dan wat verkeert ??

John


Je hoeft helemaal geen neerslag handmatig in te vullen bij WS Win, dus ik denk dat je dan inderdaad al heel lang iets verkeerd doet.
Als alles correct is ingesteld, dan leest WS Win alle data vanaf het begin van meten met WS Win netjes uit en slaat alle data op in de .DAT bestanden.
Als je dan bijvoorbeeld eens twee dagen de pc uit hebt, en dan weer aanzet, dan leest WS Win de data in vanaf het laatste moment dat het werd uitgeschakeld en werkt die bij.
De huidige maand en het jaar worden dan ook opnieuw ingelezen en zodoende worden alle data netjes verwerkt c.q. bijgewerkt.

Ik wil je graag helpen hiermee, maar dat is wel erg moeilijk op afstand.

Je zou me eens een paar screenshots naar mijn prive-mail kunnen sturen van al je instellingen?

Groet Olaf
Door osjohn
#17452
We hebben dit probleem al vaker aangehaald,bij mijn werkcomputer staat current van Wswin op 360,2mm/jaar en 3,4mm/maand, terwijl in de Envoy en weatherlink hij op 644,2mm en 3,4mm staat.

Open je wswin klik je weerstation aan en dan luchtdr/regen/ET staat alles zoals in de Envoy ( hierboven vermeld )

Dan zou Wswin toch de goede data moeten opnemen.

Kijk jij eens bij jou ( als je wil ), daar ben ik benieuwt na of er ook een afwijking instaat.

Gr. John
Door osjohn
#17454
Eckie76 schrijft:
Kan helaas nu niet kijken omdat de weercomputer bij mijn ouders staat.
Ik zal dat morgen even bekijken, maar zover ik me herinner klopte dat allemaal.

Nu zie ik op jouw website: http://www.osjohn.nl/wswin/current.html
een neerslagtotaal van 713,2 mm.
Ik neem aan dat dat ook niet klopt dan, omdat je hierboven andere waarden gaf?


Dat komt van mijn weercomputer, om al die software uit te proberen draai ik met een andere computer en envoy.

De gegevens van weatherdisplay van de weercomputer ( dus op het web ) kloppen, van Wswin niet.( veel problemen )

Wat ik wil schrijven is, vitual weather station leest exact de envoy uit, geweldig is dat, en dat geeft mij een save gevoel.

Het toont op het web niet dat er een groot verschil is tussen de software resultaten,
ik kijk altijd met gemengde gevoelens naar mijn webpagina, door die verschillen.

John
Door Epicratus
#17456
Als ik over wil stappen naar VWS welke moet ik dan downloaden, als ik het goed begrijp zijn er meerdere versie's. De versie die ik eventueel wil gaan gebruiken moet dus geschikt zijn om de gegevens ook naar mijn website te sturen. Zover als ik weet is er de Base, Pro en de Internet Edition. Ik weet even niet wat de verschillen zijn, maar ik ga ervan uit dat ik de Internet Edition moet hebben. Maar dat hoor ik vast wel van een van jullie behulpzame weercollega's

Peter
Door osjohn
#17459
Epicratus schrijft:
Als ik over wil stappen naar VWS welke moet ik dan downloaden, als ik het goed begrijp zijn er meerdere versie's. De versie die ik eventueel wil gaan gebruiken moet dus geschikt zijn om de gegevens ook naar mijn website te sturen. Zover als ik weet is er de Base, Pro en de Internet Edition. Ik weet even niet wat de verschillen zijn, maar ik ga ervan uit dat ik de Internet Edition moet hebben. Maar dat hoor ik vast wel van een van jullie behulpzame weercollega's

Peter


Ik heb de internet uitvoering, volgens mij de meest uitgebreidste.

John
Door wthus
#17461
Epicratus schrijft:
Als ik over wil stappen naar VWS welke moet ik dan downloaden, als ik het goed begrijp zijn er meerdere versie's. De versie die ik eventueel wil gaan gebruiken moet dus geschikt zijn om de gegevens ook naar mijn website te sturen. Zover als ik weet is er de Base, Pro en de Internet Edition. Ik weet even niet wat de verschillen zijn, maar ik ga ervan uit dat ik de Internet Edition moet hebben. Maar dat hoor ik vast wel van een van jullie behulpzame weercollega's

Peter


Heb ook de internet editie draaien. Weet zo niet wat de verschillen zijn met de andere pakketten.