Discussie forum over Virtual Weather Station (VWS) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Epicratus
#17463
Kan mij iemand met het volgende even helpen. Ik moet mijn weergegevens zoals ik dat voorheen deed met Weatherlink ook naar mijn website uppen zodat Luuk het daar weer op kan halen voor HWA. Ik ben zover dat de instellingen in VWS om het te uppen naar mijn site staan ingesteld, maar wat moet ik instellen bij FTP Upload Folder (Send) en FTP Ulpoad File (Send) Of moet ik nog meer instellen om de gegevens te uppen.

Peter
Door osjohn
#17465
Epicratus schrijft:
Kan mij iemand met het volgende even helpen. Ik moet mijn weergegevens zoals ik dat voorheen deed met Weatherlink ook naar mijn website uppen zodat Luuk het daar weer op kan halen voor HWA. Ik ben zover dat de instellingen in VWS om het te uppen naar mijn site staan ingesteld, maar wat moet ik instellen bij FTP Upload Folder (Send) en FTP Ulpoad File (Send) Of moet ik nog meer instellen om de gegevens te uppen.

Peter


De handleiding staat toch onder weeramateur boven in het keuze menu.

John
Door wthus
#17472
Je dient "FTP Login Settings" volledig in te vullen met betrekking tot de map en server gegevens van je online webserver.

Je Dient "HTML Settings" in te vullen. Zoek de template van Luc op en bepaal waar deze naartoe geschreven moet worden (directory). VWS maakt dan de bestanden aan. Kies als update timer 1 minuut.

Je dient "FTP Upload File" in te vullen. Zoek hier de map op met het aangemaakte template van Luc/vws (diegeen die je net in een direcory hebt gezet), geef het een locatie waar het heen moet op de server en kies een interval van verzending (schedule).

En dan zal het werken!
Door Epicratus
#17605
Ik gebruik dus nu VWS v14.00, maar nu heb ik een probleem om mijn dagelijkse weergegevens van 19.00 uur tot 19.00 uur uit te lezen. Met Weaterlink deed ik dit met het programma WXdata van Henk Lankamp, maar dat gaat helaas niet meer. In de manual van WXData wordt verwezen naar een YYYYdbase.csv bestand, maar versie v14.00 van VWS maakt alleen een bestand dbase.csv aan en dat is niet te selecteren met WXData. Ik heb al contact met Henk opgenomen en hij bevestigde dit. Hebben jullie misschien een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen, of misschien is er een ander programma dat deze gegevens kan inlezen.

Peter
Door wthus
#17609
Epicratus schrijft:
Ik gebruik dus nu VWS v14.00, maar nu heb ik een probleem om mijn dagelijkse weergegevens van 19.00 uur tot 19.00 uur uit te lezen. Met Weaterlink deed ik dit met het programma WXdata van Henk Lankamp, maar dat gaat helaas niet meer. In de manual van WXData wordt verwezen naar een YYYYdbase.csv bestand, maar versie v14.00 van VWS maakt alleen een bestand dbase.csv aan en dat is niet te selecteren met WXData. Ik heb al contact met Henk opgenomen en hij bevestigde dit. Hebben jullie misschien een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen, of misschien is er een ander programma dat deze gegevens kan inlezen.

Peter


Ik weet niet of Henk ook heeft gezegd dat hij dat mee zal nemen in een nieuwe WXData versie?

Anders gewoon nog WL erbij gebruiken. Doormiddel van dat schema dat ik eerder heb gepost. Zo doe ik dat ook en werk naar behoren.
Door Epicratus
#17610
Henk vertelde mij dat hij in zijn manual zou vermelde dat hetb uitlezen van de data vanuit VWS vanaf v12.00 niet meer werkte, maar verder gaat hij er niets aan doen.