Discussie forum over Virtual Weather Station (VWS) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door SvenP
#36882
Hallo Kees en Chris,

Ik heb gisterochtend nog de nieuwste versie van VWS geinstalleerd en zoals Kees heeft opgeschreven uitgevoerd. Maar gek genoeg haalt VWS, maar ook Cumulus en WD, niets uit de datalogger. Alleen de gegevens die de programma's gister hebben waargenomen, dus de live data, zie ik terug in de grafieken.

Ik schijf nu op wat ik waarnam:
-VWS opgestart
-Software Licinse Agreement pop-up --> ACCEPT
-communicatie zoeken met sensoren (allemaal ok)
-na 1 sec; downloading complete. En daarna 1 sec; Prepare Current Data Capture
-Dan heb ik alleen data in de grafieken staan die opgedaan zijn uit momenten dat VWS open heeft gestaan en dus live data heeft opgeslagen.

Deze data zijn ook terug te vinden in de cvs file (dbase.cvs) in explorer

De datalogger staat ingesteld op 10 min (291 dagen)

Valt hier iets uit op te maken?
Door ws vreewijk
#36884
*****PROBEER EENS EEN ANDERE USB POORT*****


Als dat niet helpt zou ik zou zeker eens een reset doorvoeren van je wmr200.


verder in vws :onder settings eens kijken ik heb een ander station natuurlijk,maar onder settings
staat bij pc link automation heb jij dat ook kijk daar eens naar.

daaronder staat syncronise date en time ook even doen.


Maar als al je andere weer software ook niks binnen halen denk ik eerder aan een probleem met je wmr200



Probeer eerst eens een complete reset als dat niet helpt en heb je nog garantie
station omruilen.

lees dit eens:
http://www.wxforum.net/index.php?topic=5296.0

kijk naar dit filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=h7Hhdl5Uw_I



Laat even weten hoe het gegaan is.
Komt goed.
mvr gr Chris

PS in het uiterste geval de batterijen dr uit kwartier wachten en opnieuw beginnen
Door SvenP
#36886
Een andere usb poort had ik idd al geprobeerd. maar geen succes.

De optie pc link onder settings heb ik niet staan.
De tijd is gesynchroniseerd met de wmr. Het vinkje is gezet :)

De datalogger staat nog steeds op 291 dagen :blush: probleem misschien gevonden ? Echter, bij het meegeleverde stukje software van oregon kreeg ik wel data van de datalogger overgeschreven naar mijn pc harddisk :huh: En OS weather maakte van deze bestanden grafieken. Dan zou ik verwachten dat er wel wat op de datalogger staat. Maar dat is dus blijkbaar niet het geval.
Zou hier het probleem misschien zitten? Ik heb net nog maar is in de handleiding van de wmr gekeken. Maar daar staat niets over het eventueel activeren van de datalogger alvorens je hiervan gebruik gaat maken.

Ik moet nu weg. Ik ga vanmiddag laat de wmr resetten. Ik ben benieuwd. Misschien is dit een kleine breakthrough:)

Mvg,
Sven
Door Tonky
#36888
Haal na het resetten eens minimaal 1 dag geen data binnen om te controleren of de logger werkt.
Staat op het display morgen 290 dagen werkt de logger wel, staat er nog steeds 291 dagen is je logger stuk....

Je hoeft de logger ook niet te activeren.
Door SvenP
#37017
Tso, even mijn bevindingen van gistermiddag en vandaag op een rijtje

Nou laat ik maar is vanaf het begin beginnen. Gistermiddag is de wmr gereset en de datalogger op 29 dagen ingesteld.

Vanmiddag is de 29 veranderdd in 28 dus er is dus data op de datalogger geschreven wat betekend dat het niet kapot is. pfff NICE :D Daarna wilde ik meteen wel is weten of nu ook de data zou worden overgeschreven in WD. Ik heb zomaar even WD gepakt om te kijken of het wel zou werken. Het werkte want WD begon alle data van die dag binnen te halen. Maar ik zag geen lijnen in de grafieken verschijnen. De handleiding er maar is bijgepakt om te kijken in wat voor'n bestanden het weggeschreven zou worden. Ik in explorer kijken, maar helemaal niets. Daarna de hele schijf af laten zoeken, maar ook dat mocht niet baten. Ook op de datalogger staat weer 29. Toen was ik niet zo blij :(

Ik heb de usb kabel uit de pc gehaald en WD afgesloten om het na het eten nog eens te proberen.

Na het avondeten had de datalogger weer 2 uur opgeslagen om het nu is te checken in VWS. VWS begon de data binnen te halen en ik zag dat de grafieken groter en groter werden :D Ook links boven was te zien dat de records binnen liepen welke ook terug te vinden waren in explorer :D

Morgen, als de datalogger weer wat gevuld is ga ik eens kijken of die het dan ook doet, waarschijnlijk wel, maar ik ga het toch even dubbelchecken. Ik zal morgen melden of het wel of niet is gelukt ;)
Door ws vreewijk
#37019
Mooi Sven

wel opletten met verschillende softwares door elkaar gebruiken
de ene haalt de data logger leeg en de andere gaat leeg uit.
Dus mijn advies hou het eerst ff bij een software.

Succes gr Chris
Door Tonky
#37032
Het lijkt er dan op dat (alleen) de 10 minuten optie niet werkt.
Als WD VWS of Cumulus de data heeft binnen gehaald is het normaal dat de logger leeg is en dus weer op 29 dagen staat.
Door SvenP
#37040
Ik zal het houden bij VWS. Want deze doet het en is ook nog eens mooi qua graphics.

Vanochtend had ik last van data die wel werd binnen gehaald maar niet op de pc werd opgeslagen. Ik zag ook niets verschijnen in de grafieken. Snel VWS afgebroken opnieuw geopend. Maar toen gebeurde dit eveneens. Ook heb ik last van het bericht in het balkje Last Record: Bad Data String. Dit schijnt vooral bij de WMR200 zo te zijn??? Dit had ik tenminste gevonden tijdens het googlen. Bij iemand bekent?

Twee uur later probeerde ik het opnieuw en toen ging het wel goed (in VWS, WD en Cumulus heb ik even aan de kant geschoven) ?! Raar?! of zit hier een duidelijke clue achter?

Ik heb de datalogger net ingesteld op 10 min om deze functie te testen. Morgen ga ik deze data proberen binnen te halen want moet vanmiddag en vanavond weg.

Wordt vervolgt...
Door ws vreewijk
#37043
Prima Sven,

Kortom gaat goedkomen.

Dr zijn nog wel wat meer mooie mogelijkheden...... als je zover bent dat alles stabiel loopt kunnen we wel wat dingen doorlopen.

mvr gr Chris