Discussie forum over Virtual Weather Station (VWS) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Keesb
#37556
Hallo mensen,

Sinds kortgebruik ik VWS.
Is het mogelijk om grafieken en waarden weer te geven op het scherm van een bepaalde periode, bv van de afgelopen week?

Kees
Door Keesb
#37562
Hallo Bert,

Bedankt voor je reactie.

De optie die jij noemt kende ik al. Dan kies je de periode onmiddellijk voorafgaand aan het huidige tijdstip, bv de afgelopen 48 uur.
Wat ik bedoelde is een periode die niet eindigt op vandaag, maar bijvoorbeeld de periode van 1 juni tot 15 juni.

Groeten,

Kees
Door ws vreewijk
#37567
Je kan je grafiek laten maken over een bepaalde periode ......wat niet kan is als je hem insteld hebt op 48 uur ....... ineens gaan kijken naar de afgelopen twee weken dat niet nee.

Maar zet je de grafiek op 168 uur word netjes het grafiek over een week weergegeven.

ga naar je grafiek klik rechts met je muis stel links de uren in.

Mvr gr Chris
Door Keesb
#37569
In VWS kan het dus blijkbaar niet, jammer.
De mogelijkheid om in een grafiek het aantal uren in te stellen ken ik.
Iedereen bedankt voor de reacties!

@Tonny, ik heb een Davis Vantage Pro2 (bekabeld) station met een IP-logger. Ik heb ook Cumulus geprobeerd, maar dat is erg traag met het downloaden van de gegevens van de logger.
In Cumulus kan ik inderdaad een bepaalde periode instellen voor de gegevens.

@Bert, heb je die internetpagina zelf gemaakt, of wordt die pagina via VWS automatisch aangemaakt? Zoiets wil ik ook wel, maar ik heb geen ervaring met het maken van internet-pagina's

Kees
Door Tonky
#37571
Keesb schrijft:
In VWS kan het dus blijkbaar niet, jammer.
De mogelijkheid om in een grafiek het aantal uren in te stellen ken ik.
Iedereen bedankt voor de reacties!

@Tonny, ik heb een Davis Vantage Pro2 (bekabeld) station met een IP-logger. Ik heb ook Cumulus geprobeerd, maar dat is erg traag met het downloaden van de gegevens van de logger.
In Cumulus kan ik inderdaad een bepaalde periode instellen voor de gegevens.

Kees

Dat zal dan misschien aan de IP logger liggen.
Ik merk geen verschil in downloadsnelheid tussen VWS en Cumulus.

Heb je er al eens een vraag over gesteld op het Cumulus forum?
Door Keesb
#37578
Nee, ik heb er nog geen vraag over gesteld op het Cumulus forum.
Maar ik ben ook veel meer onder de indruk van VWS, dus dat programma blijf ik gebruiken.

@Bert, heb je die internetpagina zelf gemaakt, of wordt die automatisch binnen VWS gemaakt?


Kees