Discussie forum over Virtual Weather Station (VWS) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door wthus
#6000
Al vanaf 08:30 uur geen data meer op internet. Ben net thuis en kan nog wel op externe locatie inloggen. Internet connectie is er dus nog en de pc draait ook nog. Kijk ik in het logboek van VWS zie ik bij elke upload poging een melding staan die ik maar niet kan plaatsen? Iemand?

Het lukt me niet om de afbeelding groter te uploaden :S



Grotere afbeelding:

www.weerstation-dichteren.nl/vws.gif


[size=4]EDIT3:[/size]

Het lijkt ineens weer te werken na 8 uur. Heb alleen geen flauw idee wat het probleem nou was/is. Maar eens in de gaten houden.
Bijlagen
vws1.gif
vws1.gif (33.35 KiB) 3246 keer bekeken
Door Luc
#6005
Hoi Wilber,

Het lijkt erop dat het FTP programma steeds een nieuwe connectie opent, maar de oude niet netjes afsluit. Waarschijnlijk houd de FTP server, waar je naartoe FTP-t bij, hoeveel open connecties er zijn. Bij een bepaald maximum accepteert deze geen nieuwe connecties meer. Na een bepaalde tijd zal de FTP server zelf wel een keer alle openstaande connecties sluiten.

Wellicht kun je in de log nagaan, of er ook wordt gelogd wanneer een sessie wordt geopend en gesloten.

Als tijdelijk lapmiddel kun je eens de upload frequentie iets lager zetten, om te testen of je dan nog aan de maximaal aantal connecties komt.
Door wthus
#6007
Bedankt dat zal het best wel eens kunnen zijn. Zal de tips eens proberen. Kan dat in het log niet terug zien, momenteel worden daarin alleen de storingen opgeslagen (zo ingesteld).
Door wthus
#6178
Vandaag trede het probleem weer eens op, de gehele dag geen upload naar de server. Het probleem was opgelost nadat ik VWS even had afgesloten en weer opnieuw had opgestart.

Eerder had ik deze problemen nooit, terwijl ik al lange tijd om de 60 seconden de data laat uploaden (kortere frequentie is niet mogelijk, net als kortere frequentie tot aanmaak van HTM, JPEG info). Normaal wacht het programma ook met uploaden van nieuwe data tot de oude connectie is gesloten.

Is er geen andere mogelijkheid om te uploaden en daarbij ook een FTP connectie open te houden zodat de problemen tot de verleden tijd kunnen behoren?
Door weerzoetermeer
#6179
Hoi wthus,

Je zou eens kunnen kijken naar HS-upload. Dat is een apart programma voor FTP upload. Wellicht zou je Eckie eens kunnen vragen voor advies want hij schijnt gek te zijn op dit programma.

Gr.
Thierry van Wijland
Door wthus
#6186
Mischien een linkje met meer informatie over HS-upload? Was aan het zoeken, maar kan het niet vinden. Kom elke keer op forum topics uit met vragen erover (hoogste in ranglijst was overigens hetweeractueel.nl op google).

Momenteel ook weer offline, maar dat zal wel weer iets kabeltechnisch zijn. Kijken wanneer ik tijd heb om de storing te verhelpen/onderzoeken (zal wel kapot gegaan zijn in de herbouwwerkzaamheden).
Door wthus
#6195
Ik heb Fling inmiddels geïnstalleerd en lijkt goed te werken op een paar aanloop problemen na.

Wel jammer dat het programma niet de mogelijkheid heeft om bestanden zelf aan te vinken, kunt alleen mappen aanvinken en daarmee upload hij ook de ongewenste zaken of dingen die met een grotere interval geupload dienen te worden, dat is niet zo handig. Probeer in VWS nog voor elkaar te krijgen dat hij bepaalde JPEG's en HTM's in andere mappen genegeerd, maar daar wil het programma (VWS) niet aan.