Discussie forum over Virtual Weather Station (VWS) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door nolversteeg
#6550
Geacht Forum,

vraag 1.
Ik heb eergisteren op een andere server vws geïnstalleerd hiervan bleek de versie V14.00 P45 te zijn, is er iemand de weet of server waarop VWS v14.00 p42 draait te upgraden is naar p45 zonder alle instellingen opnieuw in te voeren.

vraag 2
bij de data die in openweerdata_vws gezet wordt ontbreekt bij mij de input barometer en presure trend "" leeg veld evenals windspeed verbose en forecast . De laatste twee kan ik me iets bij voorstellen, is er iets in te stellen om de bar.trent en presure trent in te voeren ontbreken nu in de Eersel grafieken

vr.gr Nol
Door wthus
#6556
las het goed is kun je de P42 zonder problemen upgraden naar de P45 versie! Voor je dat doet raad ik je wel aan om de map vws even te copieren. Zo heb je een reserve kopie mocht het installeren toch fout lopen! Wat vaak ook werkt is gewoon het bestand menu.uir en vws.exe van versie P45 te copieren naar versie P42, er gaan dan geen gegevens verloren.

Betreffende vraag2 heeft dat denk ik weinig zin aangezien Luc hiervan geloof ik geen gebruik maakt. Anders kun je in vws even kijken naar de gewenste tag en deze in die lijst zetten.

Groet, Wilber.
Door nolversteeg
#6557
Dank je Wilber,

de update is gelukt gewoon de stoute schoenen aan oude versie gekopieerd nieuwe installatie geeft een update aan die nu werkt.

wat betreft de openweerdata moet ik nog even induiken ik heb in die lijst wel de $bartrent1 en $bartrent staan maar die blijven leeg, ik heb wel gezien in andere graphs dat de trent wel aangegeven staat

gr. Nol