Discussie forum over Virtual Weather Station (VWS) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Overijse
#59946
Situatieschets :

Als betrokken Weatherlink en VWS instelt op meter per seconde geeft hij m.i te laag aan en als hij het instelt per km per uur dan krijgt hij van die idiote uitschieters. Dit probleem doet zich pas voor sinds ingebruikname nieuwe vantage pro.

Betrokken station zou echt wel wat hulp kunnen gebruiken.

De console staat op km/u, zijn conclusie is dan ook de rest ook op km/u in te stellen (niet dus, uitschieters tot gevolg).

Wie weet raad????

Grtz
Kris
Door ws vreewijk
#59966
Tja ik denk dat Ron gelijk heeft want als beide softwares er last van hebben denk ik dat je het daar moet zoeken.

Weatherlink en vws kunnen uitsluitend los van elkaar draaien behalve als je virtual vp gebruikt,dus elkaar niet beinvloeden.

In Vws onder conversions is alles gewoon in te stellen,en zou dan goed moeten zijn.


gr Chris
Door Chiel
#60028
ligt zeker niet aan de console.
Op de website www.meteostation.nl en het weer actueel en op Weather underground.
verschijnen gewoon verschillende getallen. Terwijl deze allemaal uit de database gehaald worden. waarvan het hetweeractueel volgens mij klopt en de website te laag aangeeft. Hoe komt dit dan ?

Chiel
Door ws vreewijk
#60097
Misschien heb je ongemerkt een offset waarde ingegeven of heeftie dat per ongeluk aangemaakt.

controleer eens de waarden onder :
settings > calibration in Vws of daar iets raars staat ingevuld.

Kijk ook een onder Settings> precision in Vws misschien rond hij af omdat daar een waarde niet goed staat.

Dat was het enige waar ik nog aan kon denken.

Succes gr Chris