Discussie forum over Virtual Weather Station (VWS) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door weerron
#61827
Beste mede weerliefhebbers,

Een aantal jaren heeft VWS prima gedraaid i.c.m. de WMR 200. Nu heb ik een nieuwe PC en VWS en de wmr 200 daarop overgezet/aangesloten. Ik heb VWS geïnstalleerd en de oude versie in de nieuwe C: gezet. VWS heeft nu moeite om de sensoren te vinden, met name de extra thermo/hygro (nr. 2) lijkt onvindbaar en VWS laadt maar een deel van de data in, stopt met inlezen en springt dan naar de actuele tijd en data. Wat te doen?

Groeten,

Ron
Door ws vreewijk
#61829
Hallo Ron,

Kennelijk werkte mijn aangedragen oplossing via pm dus niet.:blush:

Ok misschien dat de versie van VWS die je nu draaid niet helemaal stabiel is op je nieuwe pc.

Vraag:

Welke besturings systeem heb je nu.
Welke versie VWS draaide je eerst.
Welke versie VWS draai je nu.


Mogelijke oplossing neem een downgrade versie VWS inplaats van die nu problemen geeft.

Herhaal dan de aangegeven eerdere oplossing.

Dus, installer de downgrade versie verwijder de completeVWS map van je c: schijf en plak daar de OUDE map van je afgedankte pc.

Mocht je geen oude versie kunnen bemachtigen dan heb ik dr mogelijk wel een.

Ik hoor het wel.

Mvr gr Chris
Door weerron
#61832
Hallo Chris,

Nee, helaas niet. Ik zal een downgrade inzetten. Echt balen; eerst werkte het als een zonnetje, nu gehaper.

Ik meld me.

Groeten,

Ron
Door weerron
#61834
Hallo Chris,

Aanwijzing opgevolgd en vanaf site Ambient nieuwe versie gedownload. De oude bestanden naar nieuwe directory overgezet, daarbij geen bestanden in nieuwe directory overschreven. Opgestart. Nu versie 15.00 i.p.v. 14.x. Licentie klopt. Bestanden zijn keurig ingelezen en daarna is datalogger netjes leeggemaakt. Dat geeft burger moed. Wel vreemd dat in display VWS te lezen is dat er vandaag net zo veel regen is gevallen als in de hele maand. Weer wat te puzzelen. Bedankt zo ver.

Groeten,

Ron
Door ws vreewijk
#61835
je hebt een pm.,Ron

Ik zal toch kort de downgrade posten,je weet nooit als iemand via de zoekfuntie zoekt met net zo'n probleem.

Downgrade Virtual weather station

Onderstaande link laat zien hoe:
https://ambientweather.wikispaces.com/D ... er+Station


Hier vind je verschillende versies:
http://www.ambientweather.com/arve.html


Probeer eerst eens hoe het nu gaat Ron.

Misschien dat er wat vervuiling in de regen zit maar dat kan je herstellen.
Even via wiki kijken daar staat het wel bij.

gr Chris


Ok corretie voor je regen.

https://ambientweather.wikispaces.com/C ... early+Rain
Door ws vreewijk
#61848
Probeer het volgende.

Ga naar settings
dan naar 4 de van boven synchronize dat and time klik open.
Misschien kan je hem daar goed mee zetten.wel vinkje zetten

Hoe draaid het nu verder ????

gr Chris


EDIT bij mij staan de tijden en datums ingevuld maar GEEN vinkje maar probeer eerst maar eens.
Door weerron
#61870
Hallo Chris,

Dank voor de reactie. Iets beter, want VWS leest nu wel een groter deel van de datalogger gegevens in, maar nog steeds niet alles:( .

Ik zal eens stoeien met tijd en datum.

Groeten,

Ron

P.S. Ik kan alleen vinkje zetten. In vakjes kan ik niks invullen.