Discussie forum over Virtual Weather Station (VWS) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door T.J.
#64454
Goedemiddag.

Mooi dat het probleem opgelost lijkt te zijn.

Heb je nu een externe antenne erop?

Ik heb ook ferrietkernen om de antennedraad van antenne naar console, om interferentie te verminderen net zoals om de USB kabel.

Succes met de hobby.:)

Gr. Tjeerd
Door weathercam
#64458
Ik heb de externe antenne nog niet Tjeerd, maar die komt er.
Een vriend radioamateur gaat dat voor mij fiksen.
Met de ontvangst van data heb ik momenteel geen problemen. Alle sensoren worden goed ontvangen. Maar ik ga dus binnenkort die externe antenne wel toepassen.
Bedankt voor alle tips.
Marc
Door weathercam
#64492
Ik heb nu al veertien dagen geen spookdata meer gehad.
Het probleem lag dus wellicht bij de te korte, onvoldoende beschermde USB-kabel.
Helaas staan mijn wind-data op de website van Hetweeractueel nog altijd in het grijs.
Kan iemand van de moderatoren dat weer aanpassen?
thx!
Door wvdkuil
#64494
weathercam schrijft:
Ik heb nu al veertien dagen geen spookdata meer gehad.
Het probleem lag dus wellicht bij de te korte, onvoldoende beschermde USB-kabel.
Helaas staan mijn wind-data op de website van Hetweeractueel nog altijd in het grijs.
Kan iemand van de moderatoren dat weer aanpassen?
thx!
Zoals ook in de pm over de filtering staat:
Zodra u de windmetingen correct heeft hersteld kunt u een moderator laten weten dat de zaak in orde is en de permanente filtering er weer af kan.

Dus moderatoren moeten eerst horen dat de storing echt opgelost is want juist met "spookdata" kan een moderator dat niet zien. Die stroring treedt immers onregelmatig en alleen een enkele keere op.

De filtering is er dus nu weer af.

Met vriendelijke groet,

Wim van der Kuil
Door ws vreewijk
#64524
Fijn dat het nu stabiel blijft.
Veel plezier verder met je station.

gr Chris
Door weathercam
#64849
We zijn nu bijna twee maanden verder en ik heb geen enkele keer nog spookdata gehad op mijn weerstation.
De oplossing was dus tweeledig:
1) Koop een lange USB-kabel en zet het weerstation verder van de pc.
2) Bevestig ferrietkralen rond de kabels.

Blij dat het probleem is opgelost en dank iedereen die meedacht aan een oplossing.
Groetjes
Marc
Door ws vreewijk
#64855
Fijn dat het nu ok is Marc,

En ook mooi dat je het even terug meld,dan kan een ander er ook zijn voordeel mee doen.

gr Chris