Discussie forum over Virtual Weather Station (VWS) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door nvanoost
#9412
Dag,
Ik gebruik sinds kort Virtual Weather Station. Daarvoor gebruikte in Heavy Weather, maar ook omdat deze website deze niet ondersteunde ben ik over gegaan op VWS.

Ik heb alleen een vraagje:
Weet iemand misschien hoe ik de gegevens kan vertalen?
Zoals temperature naar temperatuur

Alvast bedankt;
Niek
Door petergroeneveld
#9413
nvanoost schrijft:
Dag,
Ik gebruik sinds kort Virtual Weather Station. Daarvoor gebruikte in Heavy Weather, maar ook omdat deze website deze niet ondersteunde ben ik over gegaan op VWS.

Ik heb alleen een vraagje:
Weet iemand misschien hoe ik de gegevens kan vertalen?
Zoals temperature naar temperatuur

Alvast bedankt;
Niek


Hallo Niek,

Gebruik zelf geen VWS maar weet niet of je dit al hebt geprobeerd, op het forum onder categorieen staat een categorie weer software/VWS software/ topic VWS hier staat het e.e.a. hopelijk kun je hier mee verder.

Succes.
Door nolversteeg
#9415
Hallo Niek,

Hier ben ik ook mee bezig geweest voor de waarden van de windroos E--O en S-->Z deze gegevens staan in de Bin files als je hier iets aan veranderd dan heb je een crash van WVS. ik heb het opgegeven en een echte Nederlandse versie is niet aanwezig.

Groetjes Nol
Meteo eersel
Door osjohn
#9416
Je kan er niets aan veranderen, het zijn gewoon oplichters die in de settings zelfs de nederlandse taal aangeven terwijl die bij hun niet bestaat.
Ik had een mailtje naar hun toegestuurt en gevraagt voordat ik het dure programma kocht of het in de nederlandse taal was en kreeg het andwoord "yes" , dus betaalde ik het !!!

Resultaat "opgelicht"

John van Os
Door osjohn
#9418
Hallo Nvoost

Dan heb ik nog wat te melden over VWS, wanneer ik dat programma opstart verandert VWS ook de computertijd het is nu 23.00uur en dat had VWS verandert naar 14.30uur.
Dit probleem kan ik niet gerepareert krijgen, raar maar waar.

John van Os
Door nolversteeg
#9420
Hallo John

Je hebt natuurlijk al gekeken naar tydsynchronisatie in VWS.deze maakt gebruik van de weather station clock als deze ingeschakeld hebt.

groeten Nol Eersel
Door nvanoost
#9423
Er is wel een menu aanwezig waarin je de taal kan wijzigen alleen als je daar dutch instelt dan blijft die gewoon engels. Ik heb de denk ik basis editie, want ik kon hem zo gratis downloaden van hun website.
Maar ja, tmoet maar... maar apart is het wel...
Door nolversteeg
#9424
Hallo John,De WMR928n heeft een DCF clock aan boord die gesynchroneseerd wordt via de moederclok in Duitsland,in VWS is een tab onder settings waar je de datum en tijd kan syngroniseren met je PC als deze aangevinkt staat en het weerstation doet maar iets in tijd zal de pc deze overnemen,het kan dus zijn dat jouw weerstation geen tijd geeft of deze staat verkeerd

groetjes Nol