Discussie forum over Virtual Weather Station (VWS) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door nolversteeg
#9425
Hoi Niek,

Ik denk dat jouw VWS over een tijdje de geest zal geven de download is vorgens mij een 60 of 90 dagen download, en VWS kent geen ondersteuning in het nederlands.

groeten Nol.
Eersel
Door osjohn
#9427
Ja Olaf, dat vind ik ook en vind mijzelf opgelicht.
Maar nu heb ik zelf een probleem, de Vantage is aangesloten via USB en omgezet met VirtualVP, ik wilde de klok van de Vantage gelijk zetten met de computer en dat lukte niet zo.
Toen heb ik de Vantage rechtstreeks via USB laten lopen, raar maar waar en kon nu wel de klok gelijk zetten.

Maar nu krijg ik in de verste verte de oude koppeling met VirtualVP niet meer gekoppelt ??? en blijft alleen via USB lopen zodat ik maar een programma kan laten lopen.


Groeten John van Os
Door Meteonoord
#9428
osjohn schrijft:
Ja Olaf, dat vind ik ook en vind mijzelf opgelicht.
Maar nu heb ik zelf een probleem, de Vantage is aangesloten via USB en omgezet met VirtualVP, ik wilde de klok van de Vantage gelijk zetten met de computer en dat lukte niet zo.
Toen heb ik de Vantage rechtstreeks via USB laten lopen, raar maar waar en kon nu wel de klok gelijk zetten.

Maar nu krijg ik in de verste verte de oude koppeling met VirtualVP niet meer gekoppelt ??? en blijft alleen via USB lopen zodat ik maar een programma kan laten lopen.


Groeten John van Os


Hi John,

Lijkt op hetzelfde probleem van mij twee weken geleden.

Welke versie WL heb je ?
Wat gebeurd er als je WL de compoort laat zoeken ?

Groet,

Bert J. van Bergen

Ps. Nu moet dit overgezet worden naar een ander topic volgens mij.
Door osjohn
#9429
Hallo Bert, ik draai met versie 5.81.
Het ligt zuiver aan de drivers die nu verandert zijn, maar het terugzetten is schijnbaar onmogelijk.

Groeten John van Os
Door Meteonoord
#9430
osjohn schrijft:
Hallo Bert, ik draai met versie 5.81.
Het ligt zuiver aan de drivers die nu verandert zijn, maar het terugzetten is schijnbaar onmogelijk.

Groeten John van Os


Hi John,

Dat had ik wel verwacht. (5.81)

Wl kan in de datalogger één bitje veranderen. ( Zie USA forums )

Ik heb dat ook gehad en heb toen een andere datalogger gekregen en klaar was Kees.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door osjohn
#9431
Hallo Bert
Wat ik nu gedaan heb is, logger uit de USB gehaald en virtualVP, N8VBvcomsetup verwijdert.
Daarna CP210x_USB_serialconverter v2 en VirtualVP geinstalleert.
De oud type logger weer aangesloten en hij draait weer als een speer.

Groeten John van Os
Door Meteonoord
#9432
osjohn schrijft:
Hallo Bert
Wat ik nu gedaan heb is, logger uit de USB gehaald en virtualVP, N8VBvcomsetup verwijdert.
Daarna CP210x_USB_serialconverter v2 en VirtualVP geinstalleert.
De oud type logger weer aangesloten en hij draait weer als een speer.

Groeten John van Os



Oké, succes.

Groet,

Bert J. van Bergen