Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Toulon7559
Al vele jaren draai ik WsWin parallel op 2 Windows-PCs met ieder een eigen PC-interface voor periodieke uitlezing van een gezamenlijke sensorenset Conrad/LaCrosse_WS7000.
Door de 2 parallelle ketens zijn optredende data-onderbrekingen nog steeds redelijk eenvoudig oplosbaar gebleven.

Nieuwjaarsdag is een moment dat ook de software het oude jaar afsluit en het nieuwe jaar begint.
Je weet het wel (en gewaarschuwd na vorige week 2 keer een BSOD), maar toch schrik als een PC-met-WsWin vandaag WsWin niet goed opstart [blijft hangen op 'Week inlezen'], en ook andere tekenen die aangeven dat end-of-life toch echt in zicht voor die (al erg trage) PC.
De 2e PC-met-WsWin [een E3Box verkregen via Snarf2000] draait zonder veel problemen, dus registratie-continuïteit is voorlopig gewaarborgd [en anders heb ik 2 WsWin-databases die ik kan mergen].

De sensoren houden nog prima vol, dus aan die kant nog geen reden voor afschaffen.
Tijd voor drastische renovatie om door te kunnen gaan met robuuste WS7000-uitlezing.
Nog een reden om voorlopig bij WsWin te blijven is dat een oudere dataset van 10 jaar uit de Conrad-software na moeizaam compileren bijna overgezet is.
Voor WsWin een andere, beschikbare, oude Windows-PC toepassen is praktisch, maar niet duurzaam en uitstel van executie:
weet iemand een mooie aanbieding voor een geschikt, superklein, super-economisch PCtje, met hoge WAF?

Of is een moderner alternatief mogelijk?
# Met andere meteo-software & ander processorplatform, waarbij
1) uitlezing mogelijk van de WS7000/WS2000-sensoren [hoeft niet via de PC-Interface]
2) meenemen mogelijk van de bestaande WsWin-database (incl. de 10jaar-extensie) naar de nieuwe configuratie.
Iemand in die richting ergens een werkende configuratie gezien (of zelf in werking gebracht)?