Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Willy Peters
#14661
Kan het kloppen dat AWEKAS er weer uit ligt? Als ik deze site opent zie je alleen maar de kaart van Nederland zonder de lokaties van de weerstations.

Gisteren werd door mijn weerstation (weer) HWA niet geupdated, terwijl mijn site wel up to date was. Door AWEKAS in Wswin uit te schakelen en WSwin (ctrl-alt-del) opnieuw op te starten krijg je weer een update naar HWA.
Vanochtend zag ik dat AWEKAS nog steeds niet goed draaide. Wat is hier aan de hand?

Willy Peters
Door AenG
#14662
Ik heb hetzelfde probleem met de upload. Er zijn wel vaker problemen met awekas. Dus niets van aantrekken, komt vanzelf weer goed.


gr Geert
Door osjohn
#14663
Willy Peters schrijft:
Kan het kloppen dat AWEKAS er weer uit ligt? Als ik deze site opent zie je alleen maar de kaart van Nederland zonder de lokaties van de weerstations.

Gisteren werd door mijn weerstation (weer) HWA niet geupdated, terwijl mijn site wel up to date was. Door AWEKAS in Wswin uit te schakelen en WSwin (ctrl-alt-del) opnieuw op te starten krijg je weer een update naar HWA.
Vanochtend zag ik dat AWEKAS nog steeds niet goed draaide. Wat is hier aan de hand?

Willy Peters


Ik heb de upload van Awekas verandert en via WeatherDisplay laten lopen, dus via WsWin totaal uitgeschakelt.

Heb nu ook geen problemen meer.

John
Door wslangerak
#14664
Awekas krijgt op hun forum ook opmerkingen over het uitvallen en geen mededelingen daarover:

Hallo Othi,

bitte vergiss nicht, dass AWEKAS elementarer Bestandteil vieler Webseiten-Layouts ist, und eben diese bei Ausfall Deines Servers ziemlich verhunzt aussehen (können) ...
Eine kurze Erklärung von Dir hier an dieser Stelle zum Grund und zur voraussichtlichen Dauer des Server-Ausfalls wäre mehr als angebracht.
Nix für ungut, das soll keine Kritik sein ...
Mit bestem Gruss
mischu, Station Rönkhausen
Door Meteonoord
#14665
osjohn schrijft:

Ik heb de upload van Awekas verandert en via WeatherDisplay laten lopen, dus via WsWin totaal uitgeschakelt.

Heb nu ook geen problemen meer.

John


Hi John,

Deze storing ligt 100% aan Awekas, ik gebruik ook WD voor de upload maar ik heb de storing ook.

Kijk je op de site van Awekas dan zie je het ook.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door SpeedyGJ
#14666
WeatherLink heeft hier geen problemen mee, hij upload alles gewoon door :)
Door osjohn
#14667
Meteonoord schrijft:
osjohn schrijft:

Ik heb de upload van Awekas verandert en via WeatherDisplay laten lopen, dus via WsWin totaal uitgeschakelt.

Heb nu ook geen problemen meer.

John


Hi John,

Deze storing ligt 100% aan Awekas, ik gebruik ook WD voor de upload maar ik heb de storing ook.

Kijk je op de site van Awekas dan zie je het ook.

Groet,

Bert J. van Bergen


Bert, wij hebben het probleem met WsWin, als Awekas een probleem geeft stopt ook de upload naar HWA en slaat vaak ook de computer op tilt.

Raar maar waar.

John
Door Meteonoord
#14668
osjohn schrijft:
Meteonoord schrijft:
osjohn schrijft:

Ik heb de upload van Awekas verandert en via WeatherDisplay laten lopen, dus via WsWin totaal uitgeschakelt.

Heb nu ook geen problemen meer.

John


Hi John,

Deze storing ligt 100% aan Awekas, ik gebruik ook WD voor de upload maar ik heb de storing ook.

Kijk je op de site van Awekas dan zie je het ook.

Groet,

Bert J. van Bergen


Bert, wij hebben het probleem met WsWin, als Awekas een probleem geeft stopt ook de upload naar HWA en slaat vaak ook de computer op tilt.

Raar maar waar.

John


Duidelijk John.
De upload bij mij ( WD en/of WL ) werkt wel maar wordt door Awekas verder niet verwerkt in geval van storing.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door Willy Peters
#14675
Bert,

Kun je mij vertellen hoe je WL in moet stellen om een upload naar AWEKAS te doen?
Ik zit met hetzelfde probleem als John. Aangezien ik werk met Wswin, Cumulus en WL zou het mooi zijn als WL de upload naar AWEKAS kan doen.

groet,

Willy
Door Meteonoord
#14676
Willy Peters schrijft:
Bert,

Kun je mij vertellen hoe je WL in moet stellen om een upload naar AWEKAS te doen?
Ik zit met hetzelfde probleem als John. Aangezien ik werk met Wswin, Cumulus en WL zou het mooi zijn als WL de upload naar AWEKAS kan doen.

groet,

Willy


Hi Willy,

Kijk maar bij Control Panel daarna Awekas.

Groet,

Bert J. van Bergen