Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Eckie76
#14697
Ik heb vandaag ontdekt, dat WS Win ongeveer een week aaneengesloten kan draaien zonder problemen. Ineens hangt het programma vast en verschijnt er een melding: Kies juiste Compoort. De data worden niet meer ingelezen en het enige wat helpt is de pc volledig opnieuw opstarten.
Niet echt handig dus.
Heeft iemand dit ook ervaren, en weet iemand misschien waaraan dit kan liggen?

Groet Olaf
Door osjohn
#14700
Zoals jij beschrijft zou je bijna doen geloven dat er op een bepaalde tijd een ander apparaat gebruik maakt van die compoort, en daardoor de vantage gestopt wordt.

Of software die een compoort toewijst voor een of andere hardware.

John
Door Eckie76
#14706
Zou alleen niet weten wat dat dan moet zijn, John.
Ik meen ergens iets gelezen te hebben, dat de compoort na een week continuegebruik het weerstation niet meer herkent of zoiets, maar er wordt verder niks zinnigs over verteld.

Ik ga in taakbeheer instellen, dat de pc zichzelf eens per 5 dagen opnieuw opstart, dan zal het wel lukken allemaal.

En dan nu de duizend-euro vraag: wanneer komt er eens een programma, dat werkelijk 100% perfect werkt zonder toezicht te moeten houden?
Door osjohn
#14707
Eckie76 schrijft:
Zou alleen niet weten wat dat dan moet zijn, John.
Ik meen ergens iets gelezen te hebben, dat de compoort na een week continuegebruik het weerstation niet meer herkent of zoiets, maar er wordt verder niks zinnigs over verteld.

Ik ga in taakbeheer instellen, dat de pc zichzelf eens per 5 dagen opnieuw opstart, dan zal het wel lukken allemaal.

En dan nu de duizend-euro vraag: wanneer komt er eens een programma, dat werkelijk 100% perfect werkt zonder toezicht te moeten houden?



Dat laatste komt nooit, dan zou ook de hobby dood bloeien.

John
Door osjohn
#14709
osjohn schrijft:
Eckie76 schrijft:
Zou alleen niet weten wat dat dan moet zijn, John.
Ik meen ergens iets gelezen te hebben, dat de compoort na een week continuegebruik het weerstation niet meer herkent of zoiets, maar er wordt verder niks zinnigs over verteld.

Ik ga in taakbeheer instellen, dat de pc zichzelf eens per 5 dagen opnieuw opstart, dan zal het wel lukken allemaal.

En dan nu de duizend-euro vraag: wanneer komt er eens een programma, dat werkelijk 100% perfect werkt zonder toezicht te moeten houden?



Dat laatste komt nooit, dan zou ook de hobby dood bloeien.

John


Ik wil ook nog wat aanvullen, dit forum bestaat louter voor 90% uit hard- en software vragen.
Over het weer kom je zelden wat tegen, alleen bij exstremen wordt er wat geschreven.

Zou dus de hard- en software 100% draaien, zonder toezicht en veranderingen, "is het een dood forum"

Ik vind ook dat Luc de forumindeling zou moeten veranderen, zoals op het Wedaal-Board, daar zijn regio,s ingedeeld met hij weersbevindingen.

John
Door AenG
#14710
Eckie76 schrijft:
Zou alleen niet weten wat dat dan moet zijn, John.
Ik meen ergens iets gelezen te hebben, dat de compoort na een week continuegebruik het weerstation niet meer herkent of zoiets, maar er wordt verder niks zinnigs over verteld.

Ik ga in taakbeheer instellen, dat de pc zichzelf eens per 5 dagen opnieuw opstart, dan zal het wel lukken allemaal.

En dan nu de duizend-euro vraag: wanneer komt er eens een programma, dat werkelijk 100% perfect werkt zonder toezicht te moeten houden?


Meteohub ... zo stabiel als een wolkenkrabber.
Maak die duizend euro maar over!
Door nolversteeg
#14712
Hallo meteovrienden,

Niet te snel juigen vannacht om 7.30 to 15.00 problemen met de intenetverbinding, geen internet 90 mb fiber power UPC, had tot dinsdag middag kunnen duren, maar ze hebben iets verraden zodat ik de hele zaak vanmiddag zelf weer weer in de lucht gekregen heb, en even tijd had om de nieuwe anemometertransmittor kit 2 maanden geleden gekocht, niet goed , na een maand een nieuwe gekregen die nu dus werkend op het dak gezet. Gewoon afwachten wanneer er weer iets anders ploft. blijft steeds weer een verassing in de hobby , en het weer gaat gewoon door. gaat nooit een knopje aan stuk. en maar goed ook.

groeten Nol Versteeg
Meteo Eersel
Door weerstationhoogeloon
#14716
Hallo allemaal,

volgens mij is het waarschijnlijk de schuld van Windows; Windows is een vrij onstabiel besturingssysteem.
Om een pc met software in een 24/7 omgeving zijn werk te laten doen, kun je beter aan Linux denken.

Mijn kennis schiet echter te kort v.w.b. Linux, maar ik heb het verhaal van Joe Jaworski eens gelezen en als ik nog eens veel tijd heb wil ik daar ook eens iets mee gaan doen. << http://www.joejaworski.com/weather/ >>

Voorlopig voor mij dus toch maar Windows XP SP3 met:
-Virtual VP (uitlezen datalogger),
-WeatherLink (upload website),
-Cumulus (upload website),
-RealVNC (controle/toegang weer-pc),
-SyncBack (dagelijkse backup naar netwerk-schijf).

Bovenstaand werkt goed. Ik heb de weer-pc nu 24/7 draaien vanaf begin mei 2009 en ik heb de pc 2x moeten re-booten vanwege een software fout. Valt dus mee, maar ik kijk er nagenoeg niet naar om. Eens per week kijk ik met RealVNC of alles nog draait.

Trouwens, heeft er iemand nog een tip voor een stukje "monitoring" software die automatisch een e-mailtje (beter nog een sms-je) verzend bij storing/vastlopen van een van bovengenoemde programma's. Dat zou wel erg handig zijn!!
ik maak nu gebruik van de HWA sms-service, maar dan loop je alweer een uur achter.
Als je deze sms-service op een kleiner interval zou kunnen zetten zou ook goed zijn.

gr. Remie
Door osjohn
#14718
weerstationhoogeloon schrijft:
Hallo allemaal,

volgens mij is het waarschijnlijk de schuld van Windows; Windows is een vrij onstabiel besturingssysteem.
Om een pc met software in een 24/7 omgeving zijn werk te laten doen, kun je beter aan Linux denken.

Mijn kennis schiet echter te kort v.w.b. Linux, maar ik heb het verhaal van Joe Jaworski eens gelezen en als ik nog eens veel tijd heb wil ik daar ook eens iets mee gaan doen. << http://www.joejaworski.com/weather/ >>

Voorlopig voor mij dus toch maar Windows XP SP3 met:
-Virtual VP (uitlezen datalogger),
-WeatherLink (upload website),
-Cumulus (upload website),
-RealVNC (controle/toegang weer-pc),
-SyncBack (dagelijkse backup naar netwerk-schijf).

Bovenstaand werkt goed. Ik heb de weer-pc nu 24/7 draaien vanaf begin mei 2009 en ik heb de pc 2x moeten re-booten vanwege een software fout. Valt dus mee, maar ik kijk er nagenoeg niet naar om. Eens per week kijk ik met RealVNC of alles nog draait.

Trouwens, heeft er iemand nog een tip voor een stukje "monitoring" software die automatisch een e-mailtje (beter nog een sms-je) verzend bij storing/vastlopen van een van bovengenoemde programma's. Dat zou wel erg handig zijn!!
ik maak nu gebruik van de HWA sms-service, maar dan loop je alweer een uur achter.
Als je deze sms-service op een kleiner interval zou kunnen zetten zou ook goed zijn.

gr. Remie


Ik wil hier toch wel een kleine reactie geven, Windows XP Pro is nu na zoveel jaar het beste stabiele systeem wat er bestaat, mag ook wel na zoveel jaar.

John
Door weerstationhoogeloon
#14719
osjohn schrijft:
weerstationhoogeloon schrijft:
Hallo allemaal,

volgens mij is het waarschijnlijk de schuld van Windows; Windows is een vrij onstabiel besturingssysteem.
Om een pc met software in een 24/7 omgeving zijn werk te laten doen, kun je beter aan Linux denken.

Mijn kennis schiet echter te kort v.w.b. Linux, maar ik heb het verhaal van Joe Jaworski eens gelezen en als ik nog eens veel tijd heb wil ik daar ook eens iets mee gaan doen. << http://www.joejaworski.com/weather/ >>

Voorlopig voor mij dus toch maar Windows XP SP3 met:
-Virtual VP (uitlezen datalogger),
-WeatherLink (upload website),
-Cumulus (upload website),
-RealVNC (controle/toegang weer-pc),
-SyncBack (dagelijkse backup naar netwerk-schijf).

Bovenstaand werkt goed. Ik heb de weer-pc nu 24/7 draaien vanaf begin mei 2009 en ik heb de pc 2x moeten re-booten vanwege een software fout. Valt dus mee, maar ik kijk er nagenoeg niet naar om. Eens per week kijk ik met RealVNC of alles nog draait.

Trouwens, heeft er iemand nog een tip voor een stukje "monitoring" software die automatisch een e-mailtje (beter nog een sms-je) verzend bij storing/vastlopen van een van bovengenoemde programma's. Dat zou wel erg handig zijn!!
ik maak nu gebruik van de HWA sms-service, maar dan loop je alweer een uur achter.
Als je deze sms-service op een kleiner interval zou kunnen zetten zou ook goed zijn.

gr. Remie


Ik wil hier toch wel een kleine reactie geven, Windows XP Pro is nu na zoveel jaar het beste stabiele systeem wat er bestaat, mag ook wel na zoveel jaar.

John


John, ben ik helemaal met je eens. Windows XP Pro is zowat het beste stabiele Windows O.S. Maar toch is het nog bagger, vergeleken met Linux.

gr. Remie