Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door gerrit32
#15842
Om me te orienteren en WD niet geheel naar mijn wens draait, heb ik WSWin geinstalleerd.

Aangezien ik de Duitse taal nog lang niet machtig ben, heb ik het programma in Nederlands gezet om de instellingen te kunnen maken.
Wil ik dit op mijn website gebruiken moet ik hem in het Duits zetten. Mijn dorpsgenoten kennen geen Nederlands.

Nu het goed lijkt te draaien heb ik WSWin in het Duits gezet via het menu in WSWin.
Alles staat nu keurig in het Duits behalve de aangifte van de dagen. De dagen blijven in het Nederlands staan.
Hoe is dit ook in het Duits te krijgen?

Ik kan deze vraag wel aan Werner stellen, maar die begrijpt niets van mijn Duits. (Google vertaling)

Groet,
Gerrit
Door Meteonoord
#15846
gerrit32 schrijft:
Om me te orienteren en WD niet geheel naar mijn wens draait, heb ik WSWin geinstalleerd.

Aangezien ik de Duitse taal nog lang niet machtig ben, heb ik het programma in Nederlands gezet om de instellingen te kunnen maken.
Wil ik dit op mijn website gebruiken moet ik hem in het Duits zetten. Mijn dorpsgenoten kennen geen Nederlands.

Nu het goed lijkt te draaien heb ik WSWin in het Duits gezet via het menu in WSWin.
Alles staat nu keurig in het Duits behalve de aangifte van de dagen. De dagen blijven in het Nederlands staan.
Hoe is dit ook in het Duits te krijgen?

Ik kan deze vraag wel aan Werner stellen, maar die begrijpt niets van mijn Duits. (Google vertaling)

Groet,
Gerrit


Even voor de duidelijkheid, Gerrit woont in Duitsland.

Groet,

Bert
Door Eckie76
#15884
gerrit32 schrijft:
Om me te orienteren en WD niet geheel naar mijn wens draait, heb ik WSWin geinstalleerd.

Aangezien ik de Duitse taal nog lang niet machtig ben, heb ik het programma in Nederlands gezet om de instellingen te kunnen maken.
Wil ik dit op mijn website gebruiken moet ik hem in het Duits zetten. Mijn dorpsgenoten kennen geen Nederlands.

Nu het goed lijkt te draaien heb ik WSWin in het Duits gezet via het menu in WSWin.
Alles staat nu keurig in het Duits behalve de aangifte van de dagen. De dagen blijven in het Nederlands staan.
Hoe is dit ook in het Duits te krijgen?

Ik kan deze vraag wel aan Werner stellen, maar die begrijpt niets van mijn Duits. (Google vertaling)

Groet,
Gerrit


Om welk bestand gaat het? Kan je een url geven van de betreffende pagina?
Door gerrit32
#15889
Het is door het hele programma heen.

Op mijn homepage staat onder navigatie de link Test WSWin.
Ik heb gezien dat bepaalde opties ook niet werken zoals bij Wetter Daten de optie Tage. Bij het openklikken komen de dagen in het Nederlands. Bij het aanklikken van een dag komt er alleen een zwarte vlak ipv een grafiek.

Ik heb WSWin een keer opnieuw geinstalleerd. Hij is geen moment meer in het Nederlands geweest. Dit gaf geen resultaat.

De link is www.wetter-lindern.de en dan Test WSWin.

Groet,
Gerrit
Door tvg
#15890
Misschien in het windows configuratie scherm bij landeninstellingen aangeven dat je in Duitsland woont?

Groet
Theo
Door gerrit32
#15891
Het is een Duitse computer met Duitse windows erop.
Deze staat op Duitsland.
Alleen het keybord staat op qwerty.
De andere instellingen zijn niet gewijzigd.

Groet,
Gerrit
Door gerrit32
#15892
@Theo,

Dat was een goeie.
Ik heb toch voor zekerheid gecontroleerd op welk land hij stond.
Ik had hem dus toch op NL gezet.
Hij staat nu op DE en de dagen zijn ook in DE.
Alleen is nog niet alles aangepast, maar dat komt hopelijk nog wel.

Ik moet alleen in de gaten houden of het geen ongewenste effecten oplevert bij de andere programma's.

Groet,
Gerrit
Door Eckie76
#15893
Bij WS Win lijkt alles goed te staan. Bij Weather Display niet.
Daar zie ik bestanden die in het Nederlands staan.
Het laden van Cumulus Realtime duurt bij mij erg lang, is dat normaal?
Door gerrit32
#15913
Aan verdere vertalingen ga ik niet sleutelen.
We hebben hier in het dorp ook een aantal Nederlanders die kijken meer naar het eerste deel onder de navigatie.
Ik ga niet alles vertalen in het Duits.

Ik heb in WSWin alles opnieuw laten genereren waardoor alles nu Duits is.
Ik blijf het alleen vreemd vinden dat je in een programma kan kiezen voor een bepaalde taal waarna alles in de gekozen taal staat behalve de aangifte van de dagen. Dat dit uit de besturingssoftware (windows) moet komen vind ik vreemd.

Op het laden van Cumulus Realtime heb geen invloed. Dat ligt aan de provider. Ook kan het liggen aan het tijdstip.
Ze hebben hier de onhebbelijke gewoonte om elke dag te wisselen van IP adres. Het maakt ze niet uit op welk tijdstip. Dit elke 24 uur. Dit verloopt wel eens waardoor het op een ongelukkig tijdstip overdag gebeurt. Als ik dat merk gooi ik zo laat mogelijk in de avond het modem uit en weer aan waardoor vanaf dat tijdstip weer elke 24 uur het IP adres veranderd en daarmee de verbinding voor een aantal seconden. Als je op zo een moment realtime gegevens wil opvragen dan duurt het lang. Normaal duurt het niet zo lang. Wel zit er af en toe wat tijdverschil in.
Ook mijn VOIP telefoon vindt het niet zo leuk. Ik heb daar niet zoveel invloed op. Voor een vast IP adres moet ik zwaarwegende reden opgeven.

Groet,
Gerrit