Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door weerstation
#16290
Aangezien ik WsWin op een andere pc wil laten draaien heb ik alle bestanden van de oude naar de nieuwe pc gekopieerd.
Ik heb dit in het verleden al eens vaker gedaan en WsWin werkte op de nieuwe pc steeds weer goed.

Deze keer ontvangt WsWin blijkbaar geen data van het weerstation. Staat wel een melding dat het weerstation ontvangen wordt maar de meetgegevens worden niet overgenomen. Je ziet onder in het scherm ook geen meetgegevens "binnenkomen".

Wat zou ik verkeerd kunnen doen. Moet ik na het kopiëren toch nog iets opnieuw instellen.

Enkele gegevens
Weerstation wmr 928
Besturing steeds Xp

Groeten,
Harrie
Door Eckie76
#16292
Je kan het beste op je nieuwe pc WS Win geheel opnieuw downloaden via het "Userbereich" op www.pcwetterstation.de/user

Daar vul je je username en wachtwoord in die je van Werner hebt gekregen.
Je downloadt de nieuwste versie.
Vervolgens kopieer je de .DAT bestanden uit je oude pc.
En eventueel de tekstbestanden (customfiles).

Groet
Door weerstation
#16299
Het probleem is opgelost.

Voor degene die hetzelfde probleem ondervinden kan dit de oplossing zijn.

Gebruik altijd de met het weerstation meegeleverde verbindingskabel voor aansluiting op je compoort. Hierin zijn niet alle pennen bezet, dit is ook niet nodig om de vervinding tot stand te brengen. Sterker nog, wanneer ik een andere kabel gebruik, met volledig aangesloten pennen, werkt het niet.

Topic mag gesloten

Groet,
Harrie