Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Willy Peters
#16953
Nee John, dat heb ik niet gedaan. Hoe gaat dit dan in zijn werk?
Dit was mij niet bekend.

Willy
Door osjohn
#16955
Willy Peters schrijft:
Nee John, dat heb ik niet gedaan. Hoe gaat dit dan in zijn werk?
Dit was mij niet bekend.

Willy



Zet opname in Wswin stop, daarna naar de knop internet, daarna vernieuwing/grafieken/tabellen, jaar instellen boven en onder jaarbestand aanvinken, OK drukken.

Dan neemt hij jou dat copy weer op.

John
Door Willy Peters
#16981
John,

Bedankt voor de info. Bij een nieuwe installatie zal ik dit uitproberen. Zo zie je maar weer, nooit te oud om te leren. Wat de fout in de max-waarde betreft, deze blijft er in. Gisteravond weer de opname uitgezet en de 24h gekozen. Datum ingesteld op 21 nov en de tijd op 19:00 uur. Table naar voren gehaald en de min en max waarde, windstoot gem windsnelheid, windr. neerslag, luchtvochtigheid en de barometerstand doorgegeven aan Meteo gelderland. Daarna normale weergave gekozen en de opname weer gestart. Hij leest de console uit en alles klopt. Totdat de eerstvolgende automatische upload begint. Dan maakt Wswin er een willekeurige waarde van. Als de sodemieter de upload afbreken en handmatig de max-waarde wijzigen, Wswin afsluiten en weer opnieuw opstarten. Ik heb vanavond na het doorgeven van de meetgegevens eerst Wswin in de normale weergave gezet en toen Wswin afgesloten. Daarna opnieuw opgestart en alles bleef zoals het hoort.

Voorlopig blijf ik deze procedure volgen, en ik blijf voorlopig zoeken waar dit aan kan liggen. Ik ben er van overtuigd dat het een fout is in Wswin, of...............ik heb ergens een instelling verkeerd staan. Dat kan natuurlijk ook. Verder zal ik proberen om een verhaal in het Duits te dichten richting Werner Krenn.

Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden. Heb ik (of iemand anders) een oplossing dan zoek ik het forum weer op. Verder is iedereen bedankt voor zijn inbreng.

Willy