Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Willy Peters
#16819
Wie kan mij helpen? Ik heb in Wswin al een week regelmatig te hoge max waarden. Op advies van Olaf Wswin opnieuw geinstalleerd. Echter zonder resultaat. Het is van het een op het andere moment ontstaan. Misschien heb ik een instelling verkeerd staan? Zeg het maar, maar zo zachtjes aan weet ik het niet meer. Ik weet 100% zeker dat het in Wswin gegenereerd wordt. In WL en Cumulus zijn de waarden wel goed.
Op deze manier verstoor ik natuurlijk ook de extremen op HWA. En gezien alle opmerkingen die hier over het forum vliegen betreffen de extremen ben ik daar helemaal niet blij mee.


groet,

Willy
Door weerzoetermeer
#16820
Hoi Willy,

Wat betreft Wswin kan ik je niet helpen. Ik maak namelijk, ondanks een licentie, geen gebruik van dit programma.

Gebruik je Wswin ook voor het aanleveren van data aan HWA? Anders zou je kunnen overwegen om hier Weatherlink voor te gebruiken. Dan ben je in ieder geval af van de foute extremen en kan je rustig op je gemak gaan zoeken naar de reden van de fouten in Wswin.

Gr.
Thierry
Door Eckie76
#16822
Welke versie van WS Win gebruik je op dit moment Willy?
Die te hoge maxwaarden? Spreken we hier over belachelijke waarden zoals 89 graden of wijken de data iets af van wat op de console staat?
Kan je nog gedetailleerder omschrijven wat er precies gebeurt?
Eventueel met een screenshot?

Ik zou het programma niet afschrijven, want het lijkt erop dat er een bug in zit. Moet dus wel op te lossen zijn. Helaas kan dat wel eens voorkomen dat het programma conflicteert, maar over het algemeen is het uiterst stabiel en betrouwbaar.
Probeer anders eens een oudere versie van WS Win te downloaden.
Als het dan opgelost is, weet je dat er een bug in je huidige versie zit.
Door MarTan
#16823
Hoi Willy,
Zelf gebruik ik deze software ook en geen problemen tot zover.
Kan het niet zijn dat je met de waardes een correctie uitvoer?
Je kunt de kleuren van de lijnen veranderen maar ook een correctie laten uitvoeren.
Deze zijn te vinden in Bestand-parameters.
Doorloop alle gegevens en kijk of sensor calibratie op x 1.000 +/- 0.00 staat.

Martijn
Door osjohn
#16825
Ik ben terug gegaan naar v 2.95.0 omdat de updates niet goed draaide op mijn computer.

En lever de data via Weatherdisply aan HWA.

Boven in jou WSwin staat de hoogte niet goed, -301 meter.

John
Door Willy Peters
#16860
Iedereen bedankt voor de reacties, ik zal proberen te omschrijven wat er precies gebeurd. Zover als ik het kan beoordelen klopten de gemeten waarden vandaag. Nu heb ik vanavond in Wswin (rond 20:35 )de opname gestopt en heb ik van de grafiek (die je normaal ziet als Wswin draait) de kleur van de onderste balk (waar de waardes in staan)gewijzigd. Daarna heb ik de opname weer gestart. Tot mijn schrik zag ik later (ongeveer 20:55 uur) dat links in de onderste balk van Wswin de max temperatuur van 13,3 graden (van 00:10 uur)ineens naar 19,4 graden gegaan was. Ik kijk op HWA bij de extremen en ja hoor, max temp in Wijchen 19,4 graden. Ik stop dan de opname en ga naar bewerken gegevens. Hier wijzig ik dan de waarde, sluit Wswin af en start deze dan weer op. Ik vind deze max waarde veel te hoog want dit kan helemaal niet. Vooral als de huidige buitentemperatuur 10,5 graden is.
Nu lijkt het dat het weer goed gaat, tenminste als ik maar met de vingers van het programma af blijf. En dit is vervelend want ik stop elke avond een keer de opname en stel het programma in op 19:00 - 19:00 uur en geef dan de weergegevens door aan Gerrit Vossers van Meteo Gelderland in Silvolde.

Wat de versie betreft heb ik de allerlaatste geinstalleerd. Maar vorige week vrijdag toen het probleem zich voor de eerste keer voordeed draaide de vorige versie van Wswin. Verder staan de correcties op de normale waarden x 1.000 +/- 0.00
Een bug weet ik ook niet want het probleem doet zich voor bij zowel de vorige als de laatse versie.

groet,

Willy

Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is.
Door Willy Peters
#16865
osjohn schrijft:
Ik ben terug gegaan naar v 2.95.0 omdat de updates niet goed draaide op mijn computer.

En lever de data via Weatherdisply aan HWA.

Boven in jou WSwin staat de hoogte niet goed, -301 meter.

John
Heb de waarde inmiddels gewijzigd.

Willy
Door Eckie76
#16881
Waarom stop je de opname elke dag? Je hoeft het programma toch helemaal niet stop te zetten omdat je iets moet doorgeven om 19 uur???
De daily reset gebeurt automatisch om 0:00 uur, maar dan kan je toch in het programma snel genoeg vinden wat tussen 19 uur en 19 uur de maxwaarden waren?
Laat het programma gewoon eens een paar dagen draaien.
Je kan aanvragen of je voor de extremen op HWA even uitgeschakeld kan worden totdat het probleem is opgelost.
Door Willy Peters
#16886
Eckie76 schrijft:
Waarom stop je de opname elke dag? Je hoeft het programma toch helemaal niet stop te zetten omdat je iets moet doorgeven om 19 uur???
De daily reset gebeurt automatisch om 0:00 uur, maar dan kan je toch in het programma snel genoeg vinden wat tussen 19 uur en 19 uur de maxwaarden waren?
Laat het programma gewoon eens een paar dagen draaien.
Je kan aanvragen of je voor de extremen op HWA even uitgeschakeld kan worden totdat het probleem is opgelost.


Ik moet de opname wel stoppen, anders kan ik de periode niet kiezen.
Als ik om s'avonds om 21:00 uur de gegevens van 19:00 tot 19:00 uur door wil geven moet ik de opname stoppen, bij Dag de modus 24 u weergave kiezen, en bij kies periode de tijd 19:00 uur ingeven. Dan klik ik op het icoontje Max Min en ik kan de data van de afgelopen 24h aflezen. Ik doe dat op deze manier. Maar....mischien is er nog een andere mogelijkheid?
Sinds gisteravond geen problemen meer gehad. Het gaat wel goed, zolang ik maar met de vingers van het programma afblijf. En als ik de opname hebt gestopt, sluit ik daarna Wswin af en start deze weer opnieuw op. Op deze manier heb ik de minste kans op problemen. Maar, dit is nooit zo geweest.........


groet,

Willy
Door osjohn
#16889
Willy Peters schrijft:
Eckie76 schrijft:
Waarom stop je de opname elke dag? Je hoeft het programma toch helemaal niet stop te zetten omdat je iets moet doorgeven om 19 uur???
De daily reset gebeurt automatisch om 0:00 uur, maar dan kan je toch in het programma snel genoeg vinden wat tussen 19 uur en 19 uur de maxwaarden waren?
Laat het programma gewoon eens een paar dagen draaien.
Je kan aanvragen of je voor de extremen op HWA even uitgeschakeld kan worden totdat het probleem is opgelost.


Ik moet de opname wel stoppen, anders kan ik de periode niet kiezen.
Als ik om s'avonds om 21:00 uur de gegevens van 19:00 tot 19:00 uur door wil geven moet ik de opname stoppen, bij Dag de modus 24 u weergave kiezen, en bij kies periode de tijd 19:00 uur ingeven. Dan klik ik op het icoontje Max Min en ik kan de data van de afgelopen 24h aflezen. Ik doe dat op deze manier. Maar....mischien is er nog een andere mogelijkheid?
Sinds gisteravond geen problemen meer gehad. Het gaat wel goed, zolang ik maar met de vingers van het programma afblijf. En als ik de opname hebt gestopt, sluit ik daarna Wswin af en start deze weer opnieuw op. Op deze manier heb ik de minste kans op problemen. Maar, dit is nooit zo geweest.........


groet,

Willy



Mischien een hele domme redanering van mij maar waarom neem je dan die gegevens niet van een ander weerprogramma ???
En is er dan geen mogelijkheid om dat automatisch te laten gaan ???

John