Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door wslangerak
#16910
Forum-foutje: backslash twee keer typen, dan zie je 'm één keer staan:

c:\\\\directory\\\\sub-dir\\\\file.fle
Door osjohn
#16911
Willy Peters schrijft:
osjohn schrijft:
osjohn schrijft:
Ik draai op XP en Wswin is geinstalleerd op C:weerstationWswin. Het betreft een originele Wswin versie. Ik werk bijna 2,5 jaar met Wswin.



Het kan zijn dat daar de oorzaak zit, c:\\ program files\\ wswin is de oorspronkelijke plaats van install, bij een upgrate zullen er toch files zijn die niet goed funktioneren omdat er vanuit gegaan is dat wswin op de program files staan.

John



De slash en backslash doet het niet en hoort er te staan ??

John
Sorry John, c:\\weerstation\\Wswin. Zo is het spul geinstalleerd. Nu wil ik best de zooi er af gooien en Wswin in C:\\ installeren. Maar......waarom het het 2,5 jaar gewoon goed gewerkt? Dat gaat er bij mij niet in.
Maar goed, proberen kan ik het altijd. Het enigste waar ik zo verschrikkelijk van baal is dat je het hele programma door moet om alle instellingen weer te krijgen zoals het nu staat. Hier ben je zo weer 2 uur mee zoet.



C:\\\\program Files\\\\wswin is de installatie plaats, de b.v. ddl-, sys-, inifiles verwijzen allemaal naar die plaats en zijn er op geschreven.

John
Door osjohn
#16912
wslangerak schrijft:
Forum-foutje: backslash twee keer typen, dan zie je 'm één keer staan:

c:\\\\directory\\\\sub-dir\\\\file.fle




"JAAAAAAAA" hij doet het na twee maal tikken, wel omslachtig !!!

John
Door Eckie76
#16913
Willy Peters schrijft:
osjohn schrijft:
osjohn schrijft:
Ik draai op XP en Wswin is geinstalleerd op C:weerstationWswin. Het betreft een originele Wswin versie. Ik werk bijna 2,5 jaar met Wswin.



Het kan zijn dat daar de oorzaak zit, c:\\ program files\\ wswin is de oorspronkelijke plaats van install, bij een upgrate zullen er toch files zijn die niet goed funktioneren omdat er vanuit gegaan is dat wswin op de program files staan.

John



De slash en backslash doet het niet en hoort er te staan ??

John
Sorry John, c:\\weerstation\\Wswin. Zo is het spul geinstalleerd. Nu wil ik best de zooi er af gooien en Wswin in C:\\ installeren. Maar......waarom het het 2,5 jaar gewoon goed gewerkt? Dat gaat er bij mij niet in.
Maar goed, proberen kan ik het altijd. Het enigste waar ik zo verschrikkelijk van baal is dat je het hele programma door moet om alle instellingen weer te krijgen zoals het nu staat. Hier ben je zo weer 2 uur mee zoet.


Dat begrijp ik niet, ik ren daar binnen een minuut doorheen. Kwestie van dingen aan / uitvinken.
Door Willy Peters
#16918
Ik weet nu precies wanneer het fout gaat.

-1 ik stop de opname.
-2 ik stel bij dag de 24u weergave in.
-3 Ik ga naar kies periode en geef daar bij Dag 21 in en tijd 19:00 uur in.
-4 klik op OK en ga naar icoontje Max Min.
-5 Ik lees de diverse waarden af en geef deze dmv een andere PC door aan Meteo Gelderland.
-6 ik ga weer naar Weergave en kies bij Dag normale weergave.
-7 ik klik op het icoontje opname en de weergegegevens worden gelezen.
-8 De eerste de beste keer dat de weergevens weer geladen wordt in de normale cyclus van 5min. gaat het fout! De huidige buiten temp is om 17:30 14,3 graden en hij zet bij de tijd van 17:30 een Max waarde van 16,9 graden neer, terwijl de max temp al om 12:55 gehaald was met een waarde van 15,9 graden!

Dus de waarde in de tabel bewerk weergegevens herstellen en Wswin afsluiten en weer opnieuw opstarten.

Als een van jullie deze truuk nu eens zouden willen testen ben ik jullie zeer erkentelijk.
Door osjohn
#16939
Willy Peters schrijft:
Ik weet nu precies wanneer het fout gaat.

-1 ik stop de opname.
-2 ik stel bij dag de 24u weergave in.
-3 Ik ga naar kies periode en geef daar bij Dag 21 in en tijd 19:00 uur in.
-4 klik op OK en ga naar icoontje Max Min.
-5 Ik lees de diverse waarden af en geef deze dmv een andere PC door aan Meteo Gelderland.
-6 ik ga weer naar Weergave en kies bij Dag normale weergave.
-7 ik klik op het icoontje opname en de weergegegevens worden gelezen.
-8 De eerste de beste keer dat de weergevens weer geladen wordt in de normale cyclus van 5min. gaat het fout! De huidige buiten temp is om 17:30 14,3 graden en hij zet bij de tijd van 17:30 een Max waarde van 16,9 graden neer, terwijl de max temp al om 12:55 gehaald was met een waarde van 15,9 graden!

Dus de waarde in de tabel bewerk weergegevens herstellen en Wswin afsluiten en weer opnieuw opstarten.

Als een van jullie deze truuk nu eens zouden willen testen ben ik jullie zeer erkentelijk.



Ik heb het uitgeprobeerd, bij mij blijft de temperatuur op 21-11 om 14.53uur op 16,1 graad, ongeacht de normale- of 24 uurs weergaven.

Maar Willy, ik heb altijd de dag op 24uur staan, niet op de normale weergave.
Daar heb ik bewust voor gekozen omdat Davis een Amerikaans product is met de 12uurs tijds aanduiding wat verwarring kan geven in de normale weergave.

John
Door Willy Peters
#16943
John, bedankt dat je het uitgeprobeerd hebt. Ik zag tot mij schrik dat ik ook alle historische data kwijt was onder Weer Statistiekgegevens!
Maar goed dat ik heel regelmatig, (zo om de 2 weken) een volledige backup maak van alle weerprogramma's. deze backup parkeer ik via het netwerk op een oude PC met W2000. Dus ik heb Wswin van de weerPC gemikt en de volledige backup van woensdag 11 november teruggezet.

Wat de tijdaanduiding betreft heb ik deze in de VP2 staan op 24:00. Dus dit heb ik ook in alle weerprogramma's zo staan. Of bedoel je wat anders?


Willy
Door osjohn
#16944
Willy Peters schrijft:
John, bedankt dat je het uitgeprobeerd hebt. Ik zag tot mij schrik dat ik ook alle historische data kwijt was onder Weer Statistiekgegevens!
Maar goed dat ik heel regelmatig, (zo om de 2 weken) een volledige backup maak van alle weerprogramma's. deze backup parkeer ik via het netwerk op een oude PC met W2000. Dus ik heb Wswin van de weerPC gemikt en de volledige backup van woensdag 11 november teruggezet.

Wat de tijdaanduiding betreft heb ik deze in de VP2 staan op 24:00. Dus dit heb ik ook in alle weerprogramma's zo staan. Of bedoel je wat anders?


Willy



In de VP2 staat hij op 24uur, maar in Wswin staat hij bij de dag aanduiding bij jou op normaal, en bij mij op 24uur.
Ik heb Wswin geinstalleert, niet dmv een copy overgezet, overzetten is voor mij geen optie en ben daar tegen omdat dat fouten geeft.

John
Door Willy Peters
#16950
Hoe voorkom je dan dat je de historie niet kwijtraakt? Ik had alle dat-bestanden in wswin gecopieeerd en na installatie weer teruggezet. Blijkbaar mis ik iets?

Willy
Door osjohn
#16952
Willy Peters schrijft:
Hoe voorkom je dan dat je de historie niet kwijtraakt? Ik had alle dat-bestanden in wswin gecopieeerd en na installatie weer teruggezet. Blijkbaar mis ik iets?

Willy


Heb je dan bij Internet/ vernieuwing/grafieken/tabellen al uitgevoerd ( jaar ) ??


John