Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door keesweer
#3299
Vanavond WS win gedownload, hier even een paar vragen over.
1 Klopt het dat dit een freeware programma is ? (wswin32)
2 Klopt het dat dit pragramma alleen met de seriele ingang werk
en dus niet met een usb aansluiting.
3 Is het mogelijk om op een pc ws win en weatherlink gelijk tijdig
te laten draaien of moet dat op verschillende servers.

Ik heb nu de vantage pro2 met weatherlink draaien. En dat met een usb aansluiting.

Groetjes Kees
Door Eckie76
#3303
Hallo Kees,

Ws Win draait ook met een USB-poort. De TFA Nexus b.v. wordt middels usb uitgelezen. Je kan Weatherlink en WS Win niet synchroon laten draaien, maar in WS Win zit een functie waarin je een tijdsmodus kan instellen (compoort wordt dan tijdelijk gedeactiveerd voor een ander programma zoals WL), zodat het programma zichzelf sluit, WL opstart en zichzelf weer opstart.
Door schilper
#3306
Er is een optie om meerdere weer programma's te laten draaien op één weerstation.Het software programma VirtualVP kan tot 8 programma's aan.Het is Shareware en kost $30,00
Door Luc
#3308
keesweer schrijft:
Vanavond WS win gedownload, hier even een paar vragen over.
1 Klopt het dat dit een freeware programma is ? (wswin32)
Groetjes Kees


Volgens mij is WSWin geen freeware. Als je deze download, dan raad ik je aan om dit via de officiele website te doen: http://www.pc-wetterstation.de/enindex.html
Door schilper
#3309
Klopt. Voor €30,00 een geregistreerde versie zonder beperkingen en alle toekomstige updates gratis. En dat voor een ZEER uitgebreid programma!