Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door ptr
#20586
Hallo allemaal,

Sinds een kleine maand ben ik in bezit van een Cresta WXR815LM, deze gebruik ik in combinatie met WSWIN versie 2.95.11.

Ik haal de data niet realtime op maar om de paar dagen (of wanneer het uitkomt). Gisteren had ik het weerstation aangesloten en begon met uitlezen. Tot mijn verbazing begon WSWIN eerst met het uitlezen van de data 27-2 t/m 2-3 en daarna pas met het uitlezen van 21-2 t/m 26-2. Nu heb ik mijn grafiek een gat vanaf 21-2 t/m 27-2 terwijl ik de data toch voorbij heb zien komen.

WSWIN staat op mijn desktop en op mijn laptop heb ik Weather Capture Advance staan die ik niet gebruik, maar ter controle heb ik het weerstation hier op aangesloten en deze laat wel alle data zien.

De meetintervaltijd staat op 10 min.

Weet iemand wat het probleem kan zijn :unsure:

Alvast bedankt
Door ptr
#21058
Probleem was waarschijnlijk het geheugen. Op het eerste record stond namelijk een datum 01-01-2010 en daarna pas de records met data van februari. Het geheugen is nu al een keer helemaal geschreven, en nu zie je dat WSWin alleen de records uitleest die hij nog mist en niet zoals eerst alle records.

In ieder geval geen problemen meer :)