Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Efjee
#21076
HAllo,

Mijn vp2 valt van tijd tot tijd, op onregelmatige tijden en tussen pozen uit. Ik krijg de melding kan vp2 / com1 niet vinden. De upload wordt hierdoor gestopt. Als ik ws win afsluit en weer opstart is dit verholpen. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen???

Grtz
Efjee
Door osjohn
#21080
Efjee schrijft:
HAllo,

Mijn vp2 valt van tijd tot tijd, op onregelmatige tijden en tussen pozen uit. Ik krijg de melding kan vp2 / com1 niet vinden. De upload wordt hierdoor gestopt. Als ik ws win afsluit en weer opstart is dit verholpen. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen???

Grtz
Efjee


Welke versie weatherlink gebruik je, en wat voor een besturingsoftware heb je op de computer ?

John
Door Efjee
#21081
HAllo John,

Ik heb WSwin 2.95.6 en xp home edition.
Door osjohn
#21093
Efjee schrijft:
HAllo John,

Ik heb WSwin 2.95.6 en xp home edition.


Dit probleem heeft niets met Wswin te maken, maar met weatherlink, die installeert
de drivers voor je Vantage.

Heb je een oudere versie weatherlink geinstalleert kan het aan de drivers
liggen.

John
Door Efjee
#21230
Dus als ik het goed begrijp moet ik ook weatherlink installeren?

Voorheen dit probleem niet gehad.

gr
Efjee
Door Jan47
#21285
Efjee schrijft:
HAllo,

Mijn vp2 valt van tijd tot tijd, op onregelmatige tijden en tussen pozen uit. Ik krijg de melding kan vp2 / com1 niet vinden. De upload wordt hierdoor gestopt. Als ik ws win afsluit en weer opstart is dit verholpen. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen???

Grtz
Efjee


Sinds een week valt bij mij ook op onregelmatige tijden mijn Davis Vantage Pro 2 uit.
Soms na een paar uur schakelt hj weer automatisch in.
Bij mij geeft hij ook aan dat de verbinding verbroken is en dat hij com 1 niet kan vinden.

Mijn computer draait op windows xp home en de software is weatherlink 5.8.2
Sinds 2 maanden heb ik mijn computer verbonden met een Davis weather envoy.
Tot voor een week terug heb ik geen problemen gehad.

Kan iemand mij raad geven wat te doen. Update van software of iets dergelijks???

Grtz Jan
Door osjohn
#21286
Jan47 schrijft:
Efjee schrijft:
HAllo,

Mijn vp2 valt van tijd tot tijd, op onregelmatige tijden en tussen pozen uit. Ik krijg de melding kan vp2 / com1 niet vinden. De upload wordt hierdoor gestopt. Als ik ws win afsluit en weer opstart is dit verholpen. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen???

Grtz
Efjee


Sinds een week valt bij mij ook op onregelmatige tijden mijn Davis Vantage Pro 2 uit.
Soms na een paar uur schakelt hj weer automatisch in.
Bij mij geeft hij ook aan dat de verbinding verbroken is en dat hij com 1 niet kan vinden.

Mijn computer draait op windows xp home en de software is weatherlink 5.8.2
Sinds 2 maanden heb ik mijn computer verbonden met een Davis weather envoy.
Tot voor een week terug heb ik geen problemen gehad.

Kan iemand mij raad geven wat te doen. Update van software of iets dergelijks???

Grtz Jan


5.8.2 heeft de oude drivers, de 5.8.3 heeft de nieuwe.

John
Door osjohn
#21288
Jan47 schrijft:
Efjee schrijft:
HAllo,

Mijn vp2 valt van tijd tot tijd, op onregelmatige tijden en tussen pozen uit. Ik krijg de melding kan vp2 / com1 niet vinden. De upload wordt hierdoor gestopt. Als ik ws win afsluit en weer opstart is dit verholpen. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen???

Grtz
Efjee


Sinds een week valt bij mij ook op onregelmatige tijden mijn Davis Vantage Pro 2 uit.
Soms na een paar uur schakelt hj weer automatisch in.
Bij mij geeft hij ook aan dat de verbinding verbroken is en dat hij com 1 niet kan vinden.

Mijn computer draait op windows xp home en de software is weatherlink 5.8.2
Sinds 2 maanden heb ik mijn computer verbonden met een Davis weather envoy.
Tot voor een week terug heb ik geen problemen gehad.

Kan iemand mij raad geven wat te doen. Update van software of iets dergelijks???

Grtz Jan


Als je de Envoy nog niet geupdate heb naar de v 1.90 zou ik weatherlink
upgraden naar V 5.90.

Is hij wel geupdate naar de v 1.90 dan zou ik weatherlink 5.9.2 installeren.

John
Door jeroenzwart
#21290
Grote kans dat je inderdaad te maken hebt met een conflict tussen drivers en hardweare. Ik heb eveneens een Pro2 en heb in beginfase dit probleem ook gehad. Kwam omdat ik een usb-verbinding gebruikte tussen de datalogger en mijn computer. Na heel veel moeite heb ik uiteindelijk kunnen achterhalen dat het aan deze verbinding lag. Davis heeft een interface voor een seriele poort die ik toen heb aangeschaft. Sindsdien nooit meer het probleem gehad. Uiteraard heb je een oude computer nodig met een seriele aansluiting om dit op deze wijze op te lossen. Mocht je die niet hebben, dan zou ik proberen te achterhalen of de driver inderdaad geschikt is voor de usb-poort die je gebruikt...
Door AenG
#21292
Dit probleem herken ik. Ik heb ook een USB-logger + envoy waarmee ik verbindingsproblemen had. Na een restart liep alles weer.
Het werkt nu 2 weken zonder problemen omdat ik niet meer 2 weerstations aan mijn meteohub had aangesloten (wmr200 + VP2). De WMR200 is nu losgekoppeld waarmee misschien het probleem is opgelost.

Mocht het probleem weer optreden dan vervang ik de USB-logger voor een serieel exemplaar. Een verloopje van SER->USB blijkt ook goed te werken mocht je geen computer hebben met een com poort.

Op verschillende forums (bv www.wxforum.net) wordt dit probleem besproken. In 90% van de gevallen werkt de USB-logger goed. Die andere 10% hebben gewoon pech! Het blijkt een probleem te zijn met de combinatie software -> hardware.

gr Geert