Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door weerzal
#22618
Wil overschakelen van mijn TFA naar een Davis.
En dan gewoon verder gaan met ws-win om geen data te verliezen.

Volgens mij kan ik dan gewoon een ander weerstation aanvinken
en dan de boel weer opstarten.
Of zie ik dingen over het hoofd zoals dubbele data en eventueel andere instellingen
die ik moet plegen.

Draai nu met 2 stations naast elkaar en moet zeggen dat het geventileerde systeem van davis toch veel sneller temperatuurveranderingen doorgeeft dan de tfa.
Bijvoorbeeld met bewolking zie je bij de davis toch sneller een lichte daling van de temperatuur.

Groet Rob.
Door Master
#22625
Ben zelf in November 2009 overgestapt van La Crosse naar Davis.
Opzich niet veel problemen ondervonden, maar heb de verschillen die er waren in de loop van de weken opgelost, zonder veel dataverlies.

Moet er wel bij zeggen dat ik niet met WSWin werk maar met WD.

Er gaat je 1 ding opvallen en dat is dat de verlopen in je grafieken eerst nogal
afwijken van wat je eerst had, maar de Davis meet nu éénmaal met kortere refreshrates
en dat is een voordeel voor het algehele verloop.

Alvast veel plezier ermee.

Gr Folkert
Door JPC
#22628
weerzal schrijft:
Draai nu met 2 stations naast elkaar en moet zeggen dat het geventileerde systeem van davis toch veel sneller temperatuurveranderingen doorgeeft dan de tfa.
Bijvoorbeeld met bewolking zie je bij de davis toch sneller een lichte daling van de temperatuur.
Groet Rob.

Master schrijft:
Er gaat je 1 ding opvallen en dat is dat de verlopen in je grafieken eerst nogal
afwijken van wat je eerst had, maar de Davis meet nu éénmaal met kortere refreshrates
en dat is een voordeel voor het algehele verloop.
Gr Folkert

Dit is de temperatuur gafiek van mijn TFA Nexus van vandaag half 7
Hij reageert best wel snel vind ik?
Afbeelding
Door weerzal
#22733
Hans ik wil de tfa absoluut niet afkraken
maar ik niet zo'n ideale positie en met de fan reageert ie nu sneller dan voorheen.
Heb zelf al een paar jaar naar volle tevredenheid met de tfa gedraaid
maar probeer de boel te perfectioneren aangezien verhuizen er niet in zit

Groet Rob.
Door JPC
#22738
Het is meer als een plaagstootje bedoeld. Natuurlijk is de Davis beter dan de Nexus.
Ik gebruik de Nexus nu ruim 2 jaar en heb de regenmeter naar 0.2 mm gebracht,
en bij mijn weerhut heb ik mij laten inspireren door de 24-Hour Fan-Aspirated radiation Shield van Davis.
Nu zou de barometer nog wat beter moeten.
Voorlopig vindt ik de Davis nog te duur, en een beetje knutselen vindt ik wel leuk.
En het resultaat is best goed.
http://www.sysanalyser.com/Stationsinfo.html

Mvgr,

Hans