Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Efjee
#23205
HAllo,

1. Ik heb tijdens mijn vakantie 10 dagen niet kunnen oploaden naar mijn site, door een fout. (oorzaak onbekend). Nu is mijn vraag zit die info wel opgeslagen in de datalogger van de vp2?
En wat moet ik doen om die opnieuw uit te lezen, zodat de gegevens alsnog in wswin komen te staan?

2. In december heb ik mijn console, 10 dagen defect gehad, als ik wswin nu stop zet en later weer opnieuw opstart, begint hij de weergegevens van vóór december in te lezen, met als gevolg dat hij steeds op 7 december stil blijft staan.
KAn ik de datum waar het uitlezen start zelf ergens ingeven en wat moet ik dan doen?

Groet,
Efjee
Door Eckie76
#23228
Hallo Hans,

1. Afhankelijk van het aantal datasets dat je VP 2 kan opslaan. Als je hebt ingesteld, dat de data elke 5 minuten worden uitgelezen, dan zou het bijvoorbeeld goed kunnen dat je maar 7 dagen aan data kan vasthouden in de logger, alvorens de oudste data weer vanaf het begin worden overschreven door nieuwe. Kan dus zijn dat je een paar dagen zult missen.

2. Misschien zijn door het defect data verloren gegaan, waardoor WS Win steeds bij die 7 december blijft hangen.
Het is me eerlijk gezegd niet duidelijk genoeg. Gaat hij bijvoorbeeld op een andere datum wel weer verder? Slaat hij dus bijvoorbeeld een paar dagen over?


Kort samengevat: Je mist dus een aantal dagen aan data, of begrijp ik het echt niet?

Groet Olaf
Door Willy Peters
#23246
Voordat wij naar Oostenrijk op vakantie gingen heb ik alles uitgeschakeld, behalve de Davis. Dze heb ik gewoon in bedrijf gelaten. Ook ik sla elke 5 min. data op. Mijn ervaring is dat de Davis bij deze instelling ruim 3 weken aan data kan bufferen. Volgens mij is het niet mogelijk om aan te geven vanaf welke datum en tijd je data uit de datalogger kunt halen. Na thuiskomst heb ik de weerPC weer ingeschakeld en Wswin weer opgestart. Alles werd gewoon ingelezen zonder verlies van data.

Willy
Door Efjee
#23278
Eckie76 schrijft:
Hallo Hans,

1. Afhankelijk van het aantal datasets dat je VP 2 kan opslaan. Als je hebt ingesteld, dat de data elke 5 minuten worden uitgelezen, dan zou het bijvoorbeeld goed kunnen dat je maar 7 dagen aan data kan vasthouden in de logger, alvorens de oudste data weer vanaf het begin worden overschreven door nieuwe. Kan dus zijn dat je een paar dagen zult missen.

2. Misschien zijn door het defect data verloren gegaan, waardoor WS Win steeds bij die 7 december blijft hangen.
Het is me eerlijk gezegd niet duidelijk genoeg. Gaat hij bijvoorbeeld op een andere datum wel weer verder? Slaat hij dus bijvoorbeeld een paar dagen over?


Kort samengevat: Je mist dus een aantal dagen aan data, of begrijp ik het echt niet?

Groet Olaf


Olaf je hebt het helemaal goed.

bij Weatherlink interval heb ik 30 min. staan en die zou dan 53 dagen data vasthouden( of begrijp ik dit verkeerd?) Ik heb hem net nog eens stopgezet en weer aan hij begint bij 3 dec. en stopt bij 7 dec. 1 a 2 minuten gebeurd niets en de data begint weer door te lopen ( opnieuw te starten) bij de storing in juni heb ik dus geen data meer kunnen terughalen. Waardoor mijn totaal plaatje niet meer klopt.

gr
HAns
Door Efjee
#23279
Willy,

Als ik mijn probleem niet opgelost krijg, lijkt me dit een goede tip, bedankt.

gr
Hans