Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door amvih
#25389
Wat ook kan is via bestand==>Exporteren==>Exporteer maandbestand een .csv bestand laten genereren. Wel even de juiste maand welke je wilt corrigeren laten zien in het overzichtsveld, anders wordt alleen de huidige maand gegenereerd.
Dit .csv bestand kun je dan corrigeren met Excel bijvb.
Het WD_.._10.dat bestand kun je weggooien, of voor de zekerheid ergens op een andere plek plaatsen, voor als het toch nog mis gaat, kun je hem altijd nog terugzetten.
Daarna kun je het gecorrigeerde .csv bestand weer inlezen via bestand==>Importeer weergegevens. Even in het onderste veld wel de juiste .csv file aangeven. Wijst voor zich.

Klaar, kan bijna niet makkelijker.

Succes.

gr.
Arie
Door useradema
#25391
Eckie76 schrijft:
Hoe lees jij het bestand (punt 5) weer in als je het complete dat-bestand verwijdert?
Van waaruit moet WSWIn dan nog data kunnen inlezen?



Dat kan via: Bestand > Converteer weergegevens
Door Eckie76
#25393
useradema schrijft:
Eckie76 schrijft:
Hoe lees jij het bestand (punt 5) weer in als je het complete dat-bestand verwijdert?
Van waaruit moet WSWIn dan nog data kunnen inlezen?



Dat kan via: Bestand > Converteer weergegevens


Dat heeft alleen nut als je ook nog een ander programma draait, zoals Weatherlink.
Ik behoor volgens mij tot een piepkleine groep die slechts 1 programma gebruikt, namelijk alleen WSWIN.
Dan valt er niets te converteren uiteindelijk :)

Ik heb dat bewust gedaan, omdat ik met het draaien van 2 of meer programma's absoluut geen stabiele omgeving heb. Vaak crasht de hele boel, dus vanaf 2005 gebruik ik enkel en alleen wswin.
Omdat ik ongeveer 8 dagen kan opslaan, zonder de pc aan te hebben, kan ik dus wel terugvallen op de datalogger van de Vantage Pro, maar zodra ik eens langer van huis ga, dan moet ik iets organiseren waardoor de pc binnen die 8 dagen de datalogger kan uitlezen.
Door useradema
#25394
Dat is inderdaad waar.

Ik draai nog HeavyWeather. Dit programma haalt de gegevens uit mijn weerstation en maakt er een .DAT file van.

Dit bestand leest WsWin automatisch in met de opnamestand.

Als ik corrupte data heb: (b.v. na het vervangen van batterijen)
1. Pas ik deze aan in HeavyWeather.
2. Wis ik de maand met die data.
3. Lees ik het bestand opniew in.

Mijn Lacrosse 3650 weerstation is niet rechtstreeks aan te sluiten op WsWin.

Groet,
Alexander
Door Eckie76
#25398
Ok, dus dan maak je gebruik van de noodzakelijke bestandsbewaking in WSWIN.

In het begin heb ik een WS2300 gehad en hetzelfde gedaan. Later ben ik dan overgestapt op de Vantage Pro en was dat niet meer nodig.
Dus als ik nu (gelukkig zelden) een foutieve waarde heb, bewerk ik die onder weergegevens bewerken.
Door LPN
#25407
Bedankt via exporteren en dan met excel openen krijg ik inderdaad een lijst die ik kan bewerken en dan opnieuw importeren. Maar dan nog krijg je de waardes niet weg kan ze wel op nul zetten.Ga toch maar kijken of ik ze kan corrigeren naar wat ik denk dat ze moeten zijn.