Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door LPN
#25357
Hallo,
Weet iemand of je de meetgegevens van 2 dagen uit wswin kan verwijderen.Vanwege een defecte temp/hum sensor zijn hier te hoge meetwaardes gemeten, deze zou ik graag willen verwijderen zodat in ieder geval de max temperatuur van deze maand niet in de war raakt.

Mvg Len
Door Eckie76
#25359
useradema schrijft:
Beste Len,

Het is mogelijk in WsWin om de data aan te passen met de knop bewerken.

Groet,
Alexander

www.weerstation-emmen.nl


Klopt, maar dan moet je wel eerst de opname op stop zetten. Dan naar "Bewerken weergegeven" en de foutieve waarden vervangen door de juiste, of de uitschieters verwijderen en afvlakken op gevoel naar normale waarden.
Dan weer opname starten, maar liever nog een herstart van WS WIN uitvoeren.
Door relin
#25360
Onder bestand en dan eigenschappen kan je ook nog per parameter plausibiliteitscorrectie aanvinken. Ben je in de toekomst misschien van grote afwijkingen af.
Door LPN
#25379
Hallo,

dat je de gegevens kan aanpassen heb ik gevonden maar ik had gehoopt dat het mogenlijk is om ergens de gegevens van die dag te wissen.Ik heb een nacht om bij te werken ( meting om de 5 min.) en ik weet dus niet precies wat de waardes moeten zijn, vandaar mijn vraag.
Door useradema
#25382
WsWin slaat alle gegevens per maand in en bestand op.


Deze bestanden staan in de map: Program Files\\Wswin

De benaming voor de bestanden is logisch WD_09_10 is voor de 9e maand van 2010.

Je kunt dit bestand wissen en de data opnieuw inlezen.

In deze volgorde.
1. vink de automatische opname uit,
2. sluit Wswin
3. wis het bestand
4. start Wswin
5. lees je databestand in.
6. start dan de opname weer

Groet,
Alexander

www.weerstation-emmen.nl
Door eugel
#25386
Eckie76 schrijft:
Hoe lees jij het bestand (punt 5) weer in als je het complete dat-bestand verwijdert?
Van waaruit moet WSWIn dan nog data kunnen inlezen?


Dit vraag ik me ook af. Trouwens is het ook mogelijk om het .DAT bestand te openen
en de waarden te wijzigen? Kan tot nu toe nog niets vinden waar het mee kan.

nadat je trouwens je gegevens hebt gewijzigd Kun je je de Weerhistorie aanpassen
met:
internet/vernieuwing grafieken/tabellen.
zet bij dag een vinkje bij dorheid /ijsdagen tijd
zet bij jaar jaarbestand een vinkje
Door LPN
#25387
Na het verwijderen ( kopieren) is heel de maand weg is logisch want er is niets meer maar na het opnieuw inlezen vanuit het station zijn de foute metingen weer terug ( ook logisch) want deze zijn van afgelopen week en zitten natuurlijk nog in de hoofdunit