Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door MarTan
#27053
Hallo collega's,

Zelf heb ik na vele malen ook overwogen om WDLIVE aan te schaffen.
Dit is gelukt om het werkend te krijgen.
Echter de bestanden om de clientraw.txt, clientrawdaily.txt, clientrawextra.txt, clientrawhour.txt kan ik niet Up-2-date vinden op het internet.
De bestanden worden wel aangemaakt maar missen diverse datavelden.
Alleen de clientraw bestand heeft al 168 waardes nodig (bij de laatste WDLIVE versie (v6.05)) en de laatste versie die ik kan vinden om deze bestanden aan te maken heeft maar 159 data velden ingevuld. Deze komen dan ook niet goed overeen in het plaatje.

Wie kan mij vertellen waar ik de laatste versie kan vinden of kan deze posten?

Martijn
Door MarTan
#27064
Hoi Kees,

Deze had ik ook al gevonden. Het zijn heel veel, heel veel waardes die je moet invullen. Ik ben inmiddels maar begonnen met een excel bestand maar pfff wat een werk.

Martijn
Door MarTan
#27070
Allen,
Het was even stoeien maar het is gelukt.
Voor de gene die ook geintreseerd zijn in het bestand heb ik deze bijgevoed.
Let wel even op de locatie waar het bestand bewaard moet worden.

WSwin_nrt.txt [/file]
Het is voor versie WSwin v2.96.1 en WDLive v6.05

Martijn
Bijlagen
(1.86 KiB) 198 keer gedownload
Door MarTan
#27114
Hoi,

Om Weather Display Live te kunnen gebruiken zijn er extra bestanden nodig die vanuit een software packet wordt aangemaakt. In dit geval PC-Wetter (WSWIN).
Door wat dingen aan en uit te zetten in WSWin wordt er een clientraw.txt aangemaakt, welke door de script wordt gebruikt om het mooie plaatje WDLive te laten zien.
Deze bnestanden worden dan geupload naar de website. (binnenkort live)

Martijn
Door eugel
#27116
MarTan schrijft:
Hoi,

Om Weather Display Live te kunnen gebruiken zijn er extra bestanden nodig die vanuit een software packet wordt aangemaakt. In dit geval PC-Wetter (WSWIN).
Door wat dingen aan en uit te zetten in WSWin wordt er een clientraw.txt aangemaakt, welke door de script wordt gebruikt om het mooie plaatje WDLive te laten zien.
Deze bnestanden worden dan geupload naar de website. (binnenkort live)

Martijn


Hoi martijn.

Als ik je goed begrijp kun je dus Weather Display Live draaien met data uit WSWIN?

Nu werkt Weather Display alleen met Weather Display als ik het goed heb.

Als ik dus WSWIN draai kan ik alleen al met de aanschaf van Weather Display Live
het WDLive plaatje op de site zetten?
Je maakt me wel nieuwsgierig nu :)

Gr. Marcel.
Door amvih
#27118
eugel schrijft:
MarTan schrijft:
Hoi,

Om Weather Display Live te kunnen gebruiken zijn er extra bestanden nodig die vanuit een software packet wordt aangemaakt. In dit geval PC-Wetter (WSWIN).
Door wat dingen aan en uit te zetten in WSWin wordt er een clientraw.txt aangemaakt, welke door de script wordt gebruikt om het mooie plaatje WDLive te laten zien.
Deze bnestanden worden dan geupload naar de website. (binnenkort live)

Martijn


Hoi martijn.

Als ik je goed begrijp kun je dus Weather Display Live draaien met data uit WSWIN?

Nu werkt Weather Display alleen met Weather Display als ik het goed heb.

Als ik dus WSWIN draai kan ik alleen al met de aanschaf van Weather Display Live
het WDLive plaatje op de site zetten?
Je maakt me wel nieuwsgierig nu :)

Gr. Marcel.


Marcel,

Ja dat kan, kijk maar even op mijn site:
http://www.amvih.nl/wdl.html

Ik heb alleen bij mij een update frequentie van een minuut ingesteld, anders genereerd het om de 2.5 sec traffic.

Het bestand wswin_nrt.txt wordt vanuit WsWin opgeroepen, waarna er een clientraw.txt file in de upload map van WSWin wordt gezet. Deze moet dan worden geupload.

Ik heb ook alleen een licentie voor Weather-display live angeschaft, dus meer hoeft niet.

gr.
Arie
Door eugel
#27125
Ja dat kan, kijk maar even op mijn site:
http://www.amvih.nl/wdl.html

Ik heb alleen bij mij een update frequentie van een minuut ingesteld, anders genereerd het om de 2.5 sec traffic.

Het bestand wswin_nrt.txt wordt vanuit WsWin opgeroepen, waarna er een clientraw.txt file in de upload map van WSWin wordt gezet. Deze moet dan worden geupload.

Ik heb ook alleen een licentie voor Weather-display live angeschaft, dus meer hoeft niet.

gr.
Arie


Oke Arie, bedankt voor de info. Zal er eens mee gaan stoeien binnenkort.

gr. Marcel.