Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door eugel
#28647
Hallo,

Ik heb een eigenaardig probleem in WSWIN waar ik het hele jaar al een beetje mee worstel.
Kijkende in de weerhistorie van 2010 vind ik de laagste temperatuur op 13-1-2010 om 19:36. De waarde van -17,8C is echter veel te laag. Deze dag is het minimaal -5,6C geweest hier in hengelo.
Nu het probleem.
Ik vind in wswin op 13-1-2010 geen waarde van -17,8C om deze onder [bestand] en dan [bewerk weergegevens] te veranderen of te verwijderen.
Waar ik ook zoek in WSWIN ik vind er geen -17,9C in terug, en toch zie ik hem in de historie terug.

Hoe en waar kan ik deze waarde nu verwijderen?

Groeten Marcel.
Door jango
#28653
Marcel

Met de volgende mogelijkheid kan je de historie data veranderen.

klik op F3 - hier kun je de datum kiezen bv.13-1-2010
daarna Ctrl E - hier kan je kiezen welke data en deze veranderen.

het kan best zijn dat je meerdere keren data moet vervangen.

succes

Gr. Jan
Door eugel
#28655
Hallo Jan, bedankt voor je reaktie.

Deze methode is me bekend, echter bij de data van deze dag (13-01-2010) staat niet deze beruchte -17,9.
Mijn gevoel zegt dat ergens anders in wswin deze verkeerde data staat.


Gr. marcel.
Door eugel
#28684
Hallo

@Theo,

ja, hier heb ik alwel eens gekeken, heb toen ook de waarden aangepast. Maar WSWIN zet ze gewoon weer terug. heb je nog meer oplossingen? :)


@Alexander,

wat bedoel je met opnieuw inlezen van de data? En hoe doe je dit?


Gr. Marcel
Door useradema
#28687
Marcel,

ik heb een La Crosse weerstation. Die maakt een bestand aan met alle weerdata en deze word in WSWin ingelezen.

Maakt de Davis niet een soortgelijk bestand aan?
Die kun je dan via bestand -> converteer weergegevens inlezen.

Alexander
#28701
Marcel

Inderdaad wordt het dan vernieuwen.

In WSwin
opname stoppen
Internet>Vernieuwing grafieken/tabellen

Datum op begin van je registratie zetten
ALLEEN Dorheid/IJsdagen Tijd en Jaarbestand aanvinken
en dan op OK

Dit kan wel even duren.

Groet
Theo
Door eugel
#28720
@ Alexander

Wswin maakt van elke maand een .DAT bestand aan. Ik heb deze van januari geconverteerd en in exel ingelezen. Probleem is ik vind hier geen -17,8 c in terug.
Ik kan dus niks wijzigen!!

@ Theo

Ook dit heb ik al eens eerder gedaan. resultaat is 0.
Ben bang dat ik een nog koudere dag moet afwachten :laugh:

http://www.weerstation-hengelogld.nl/xml/2010/y2010t.gif

Gr. Marcel
Door amvih
#28721
Wat je ook kan proberen is via bestand==>Exporteren==>Exporteer maandbestand een .csv bestand laten genereren. Wel even de juiste maand welke je wilt corrigeren laten zien in het grote overzichtsveld, anders wordt alleen de huidige maand gegenereerd.
Dit .csv bestand kun je dan openen met Excel bijvb.
Hierin zoeken (ctrl-f) dan naar -17.8, deze staat er vast tussen in de datumregels van 13-01.
Het WD_01_10.dat bestand kun je weggooien, of voor de zekerheid ergens op een andere plek plaatsen, voor als het toch nog mis gaat, kun je hem altijd nog terugzetten.
Daarna kun je het gecorrigeerde .csv bestand weer inlezen via bestand==>Importeer weergegevens. Even in het onderste veld wel de juiste .csv file aangeven. Wijst voor zich.
Dan de aanwijzing van Theo nog een keer opvolgen.
Let op, dit alles wel uitvoeren bij een gestopte opname!


Klaar, kan bijna niet makkelijker.

Wat ook nog kan is via bestand==>bewerk weergegevens en daar kiezen voor "Temperatuur buiten min."
Wel de juiste dag ook hier eerst kiezen in het grote overzichtsveld.
Ook hier zal je dan waarschijnlijk die -17.8 tegenkomen. Hier kun je dus ook de waarde corrigeren.

Succes.

gr.
Arie