Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door jan
#4279
Hoi ik had een vraag mijn pc staat 24uur aan en ik ondenk dan dat s'nachts rond 0300 de actueele gegevens niet doorgaan stop er dus mee iemand een oplossing voor dit probleem. Nu moet ik ws win afsluiten en opnieuw starten dan is hij weer bij.
Door osjohn
#4284
Het zou kunnen zijn dat je provider onderhoud aan zijn ftp had en daardoor de gegevens niet meer door kwamen.

John van Os
Door whozee
#4293
Vermoed dat je onder:
Bestand- opties- tabblad TIJDSCONTROLE.
Daar staat waarschijnlijk aangevinkt dat je computer om 0300 moet herstarten.
Vinkje uitzetten en probleem is weg.
Door jan
#4303
Nee was het ook niet heb gekeken staat niets aan in tijdcontole dus even verder zoeken
Door jango
#4318
ik heb zelf ervaren dat microsoft update zelf installeert en daarna de computer herstart heb daarom aangevinkt dat de computer moet vragen of hij de update mag installeren pas als ik dat bevestig hierdoor heb ik betere controle en weet dan ook dat alles naar behoren werk

Jan Goorts

veghelsweer.nl
Door jan
#4322
Ook die heb ik uitgezet maar wat mij opviel is dat hij het na twaalf uur dus van 0600 tot 1800 doet was nu dus ook weer het geval ben er nog niet achter wat het veroorzaakt.
Door Roelof
#4323
heb je in de taakplanner van windows misschien iets geactiveerd staan.

Roelof
Door wsp
#4334
Komt me bekend voor,

Wswin is zer uitgebreid en soms ook vreemd, maar wel lekker ;-)

Er kunnen meerdere dingen zijn, de vraag is lastig te beantwoorden, kan wel enige tips door geven die ik zelf ervaren heb.
Ik laat wswin nu elke dag stoppen en de pc uit zetten en weer op starten, uit ervaring weet ik dat hij dan elke dag een lekkere verse start heeft.
Daarbij ook de ervaring gehad met wat je allemaal upload en dan bedoel ik dus awekas, wunderground en zo en de upload zelf.
Ik heb alles op verschillende tijden lopen, niet allemaal tegelijk, daar had ik zelf de meeste probelemen mee.
Nu loopt eigenlijk alles een voor een af en heb ik de problemen nog maar 99,99% dat hij blijft hangen.
Daarbij loopt hier eigenlijk alles van wswin, voice, wunderground, awekas, elke uur data update, wat betreft grafieken, wat hij standaard een keer per dag verwerkt.

Wswin is een fijn prg, maar je moet er wel mee sleutelen en vaak veel testen, dat is het fijne van deze hobby.

Ik hoopdat je hier wat aan hebt, voor de rest is dit een lastig probleem en een probleem waar bij je veel zal moeten testen.

Kan ook nog aan de hardware liggen en wat er allemaal op de pc loopt, zeg maar 1001 valkuiltjes.
Door jan
#4359
Oke dan daar kan ik zeker wat mee en ga er eens naar kijken heb wswin inmiddels wat je zegt een nieuwe start gegeven op een tijdstip dit kan helaas maar eens per 24uur waardoor het probleem nog voorkomt. Zal eens kijken om inderdaad gewoon de hele pc te laten opstarten dan maar iets meer tijd kwijt maar wat je zegt wel vers. Mijn dank voor jullie bericht Jan