Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door osjohn
#4354
Hallo

Als ik in WsWin op het weerstation klik en kijk dan naar luchdr/regen/ET
zie je perfect de dag- maand- jaaroverzicht van de regenhoeveelheid.

Maar in het programma en op het internet zie je het vanaf de installatie van de software.

Weet iemand hoe ik het goede jaar- en maandoverzicht in het programma kan zetten ???

John van Os
Door weerzoetermeer
#4356
Hoi John,

Ik heb je bericht even verplaatst. Wellicht kan hier iemand je helpen!

Gr.
Thierry van Wijland
Door Eckie76
#4367
osjohn schrijft:
Hallo

Als ik in WsWin op het weerstation klik en kijk dan naar luchdr/regen/ET
zie je perfect de dag- maand- jaaroverzicht van de regenhoeveelheid.

Maar in het programma en op het internet zie je het vanaf de installatie van de software.

Weet iemand hoe ik het goede jaar- en maandoverzicht in het programma kan zetten ???

John van Os


Je moet even iets duidelijker zijn, ik snap helemaal niet wat je bedoelt.

In WS Win op het weerstation klikken?? Wat bedoel je daarmee?
Door osjohn
#4372
WsWin heeft bij mij een balk boven met als mogelijkheden om in te stellen:
Bestand/Weergave/Sturing/Internet/Weerstation/Weer/Help.

Ik denk bij jou ook, maar terugkoment op mijn vraag is; als je op weerstation klikt daarna Aanpassingen en als laatste Luchtdr./Regen/ET dan krijg je het regenoverzicht wat er in de E-prom van de vantage is opgeslagen.
Die opgeslagen gegevens komen geheel niet overeen wat ik zowel in de WsWin tabellen als op het internet zie.

Raar maar waar en die gegevens zijn juist goed van de E-prom.

John van Os
Door Eckie76
#4374
Dat komt, omdat WS Win de gecalibreerde regenhoeveelheden EXACT telt. De neerslagsom op de VP is altijd iets meer, dan wat WS Win aangeeft, omdat bij elke beweging van de wip (bij de VP 1 0,254 mm telt), terwijl de console 0,3 mm aangeeft. Vandaar de afwijkingen.
WS win neemt dus LETTERLIJk 0,254 mm over, en de console 0,3.