Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Willy Peters
#36269
Dat is het nu net, ik kan maar niet bedenken wat ik laaste gewijzigd heb. Voordat de ellende begon heb ik WD geinstalleerd voor de 1 Wire bliksem detector. Dit draait al vanaf 1 mei. 2 weken later zijn de problemen ontstaan. Maar ik probeer meteen het hoogste poortnummer.
Dank voor de tip.
Door Willy Peters
#36270
osjohn schrijft:
Willy Peters schrijft:
Het heeft niks geholpen! Vandaag om 12:00 uur het het kl....programma Wswin weer de geest gegeven. De rest draait gewoon door. Wswin elke 12 uur opnieuw op laten starten?
Zeg het maar, ik weet het echt niet meer.


Hallo Willy

Elke keer opstarten helpt bij mij niet, ik moet dan de hele computer opnieuw
opstarten omdat WsWin de compoort niet meer vindt.

Bij mij is WsWin de verbinding met de compoort verbroken, maar al de andere
programma,s lopen gewoon door.

John

Ik heb precies hetzelfde beeld John.
Door Willy Peters
#36280
Ik heb na aanleiding van de tip van Oebele nog wat nagelopen. Vvp communiceerd met 19200Bd met de seriële poort. Echter bij mij stond de seriële poort bij hardware ingesteld op 9600Bd. deze heb ik nu verandert naar 19200Bd.

Wat mij nu te binnen schiet is dat ik de driver van serieel naar USB voor een tijdje terug opnieuw heb geïnstalleerd. Dit na aanleiding dat ik zonder Vvp te stoppen de USB kabel uit de PC had getrokken. Achteraf stom natuurlijk maar ik moest de communicatie testen voor de nieuwe weerPC. Toen ik de communicatie tussen VP en de huidige PC weer tot stand wou brengen kreeg ik dit niet meer voor elkaar. Vandaar de herinstallatie. Ik heb toen niet meer naar de Baudsnelheid gekeken.
Zou het hier aan kunnen liggen?

Afwachten dus....

Willy
Door osjohn
#36291
Hallo Willy

Maar VVP stopt er toch niet mee, als je weatherlink en weatherdisplay ook een
compoort via VVP toewijst en niet via IP laat lopen stopt WsWin ook.

Zelf heb ik dat uitgeprobeert, en de compoorten moeten voor weatherlink altijd
op 19200 staan.

Heb je de juiste chipsetdrivers voor je MB geladen ??

Maar waarom heeft niet iedereen dit probleem ???

Zou het kunnen zijn dat wij energie zuinige computers hebben ??, en daardoor
ook trager werken ??

Ik heb wel opgemerkt dat de upload vaak overmekaar heen loopt, dat lijkt mij
ook niet zo probleemloos verlopen.

Probeer WsWin anders eens op een snel moederbord ( computer )

John
Door Willy Peters
#36331
Wswin draait nu 24h. Dit is voor het eerst sinds 3,5 week. Zou het aan de instelling van de seriele naar USB-poort gelegen hebben? In principe heeft John gelijk want Wswin kletst met de virtuele poort van Vvp. Vvp op zijn beurt kletst met de omzetter van serieel naar USB. Als deze niet goed zou werken zou Vvp helemaal niet functioneren?

Als wswin de volgende 24h doorkomt denk ik dat het probleem opgelost is.

John, Hoe is jou console op de PC aangesloten? USB, Serieel of via Serieel naar USB?


Willy
Door osjohn
#36333
Willy Peters schrijft:
Wswin draait nu 24h. Dit is voor het eerst sinds 3,5 week. Zou het aan de instelling van de seriele naar USB-poort gelegen hebben? In principe heeft John gelijk want Wswin kletst met de virtuele poort van Vvp. Vvp op zijn beurt kletst met de omzetter van serieel naar USB. Als deze niet goed zou werken zou Vvp helemaal niet functioneren?

Als wswin de volgende 24h doorkomt denk ik dat het probleem opgelost is.

John, Hoe is jou console op de PC aangesloten? USB, Serieel of via Serieel naar USB?


Willy


Hallo Willy

Bij mij is de Envoy serieel aangesloten.

Maar wat is volgens jou dan de oplossing ??

John
Door Willy Peters
#36335
John,

Ga naar configuratiescherm > Systeem > Hardware en kies Apparaat beheer.

Kies onder poorten com en lpt de communicatiepoort COM1 en dubbelklik hier op..


Kijk onder poortinstellingen naar het aantal bits per seconde. Bij mij stond deze op 9600. (dit is standaard XP)
Zet deze baudsnelheid maar eens op 19200. Dit is dezelfde baudsnelehid als van Vvp.

Als deze niet gelijk is stopt volgens mij Wswin hierdoor na een bepaalde tijd.

Ik ben benieuwd John.
Door osjohn
#36338
Willy Peters schrijft:
John,

Ga naar configuratiescherm > Systeem > Hardware en kies Apparaat beheer.

Kies onder poorten com en lpt de communicatiepoort COM1 en dubbelklik hier op..


Kijk onder poortinstellingen naar het aantal bits per seconde. Bij mij stond deze op 9600. (dit is standaard XP)
Zet deze baudsnelheid maar eens op 19200. Dit is dezelfde baudsnelehid als van Vvp.

Als deze niet gelijk is stopt volgens mij Wswin hierdoor na een bepaalde tijd.

Ik ben benieuwd John.


Ja, maar ik heb altijd mijn compoorten op 19200 staan.

John
Door Willy Peters
#36341
Jammer John,

Wat ik gisteren ook nog gewijzigd heb is in Vvp Wswin op poort 9 gezet.
Eigenlijk is het goed om 2 parameters gelijktijdig te veranderen. Want je ziet wel, nu weet ik nog niet wat geholpen heeft. Maar ik juich nog niet te vroeg! Morgenavond eerst maar eens afwachten.

Ps W7, Vvp en WL op de nieuwe PC geinstalleerd. In de loop van de week de rest nog.

Willy.