Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door meteozwolle
#38434
ja dit zocht ik. ga ff proberen
Door pdw112
#38439
Helaas is mijn duits erg slecht anders had ik het wel voor je vertaald.
suc6 met het proberen.
we zien/lezen vast wel als het gelukt is.
Door gerblok
#50287
Hallo,
Ik heb weather display live aangevinkt in meteohub , ik heb betaald en een code gekregen. Nu wil ik dat hinderlijke "evaluation version" eruit hebben, activeren dus. Niemand bij wdl weet hoe dat gaat.Kunt u mij helpen?
Ger Blok
Door wvdkuil
#50288
gerblok schrijft:
Hallo,
Ik heb weather display live aangevinkt in meteohub , ik heb betaald en een code gekregen. Nu wil ik dat hinderlijke "evaluation version" eruit hebben, activeren dus. Niemand bij wdl weet hoe dat gaat.Kunt u mij helpen?
Ger Blok

U hebt betaald voor WeatherDisplaLive? Zo ja, dan hebt u ook een website naam moeten opgeven waarop u WDL gaat gebruiken.
Dan hoeft u in Meteohub niets te veranderen.

Of hebt u ergens anders voor betaald? Voor Meteohub misschien?
WDL en Meteohub zijn twee verschillende dingen.

Als u Meteohub ook als webserver wilt gaan gebruiken zijn er veel berichten over de problemen en oplossingen op het Meteohub forum in het Engels en Duits. Enige Linux kennis is dan wel nodig.

Laat even weten wat u precies wilt. Dan kunnen we een beter antwoord geven.

Vriendelijke groet,
Wim

P.s. Aan moderator, wellicht dit bericht verplaatsen naar weather display live. Of Meteohub?
Door gerblok
#50289
Ik heb voor beide betaald , ik praat nu over wdl.
Ik heb geen website, ik moest inderdaad opgeven welke website. Ik heb toen maar opgegeven meteohub. Ik dacht dit is voldoende. Is er ook een handleiding hoe ik het eea moet organiseren. Joomla? Wat heb ik dan nog meer nodig?
Ik heb al een beetje in de joomla beschrijving zitten kijken. Maar dat is voor een leek heel wat.Domeinnaam registratie etc.
Ger Blok
Door wvdkuil
#50290
WD live geeft alleen een serial nummer af als u een web naam opgeeft.
Dat serial nummer wordt iedere keer dat u een wdl pagina opvraagt gecontroleerd door het eerste deel van het adres in de browser regel te vergelijken met de gegevens achter het serial nummer.

Voorbeeld: Uw nummer is aangevraagd voor: www.mijn.eigen.web.nl

Eerst gaat u naar de meteohub in uw lokale netwerk. Dat verschilt of u werkt met een mac of een pc.
Voorbeeld mac finder => menu ga => Verbinden met server
Type het ip nummer in voorafgegaan door smb://
dus zoiets als; smb://192.168.0.50
U wordt gevraagd om de naam en password dat is standaard: meteohub meteohub

U benadert het wdlconfig.xml bestand op de meteohub in uw lokale netwerk

public => myweb => uploads => wdlconfig.xml

en voegt het serial nummer in op de juiste plaats.

evaluation
waarbij u evaluation vervangt door uw nummer, iets zoals 174630349261
Daarna benadert u WDL op uw meteohub gewoon via het lokale net (192.168.x.x is het ip-adres van meteohub in uw netwerk:

192.x.x/myweb/uploads/wdlive.html

N.b. u kunt ook de andere meer bekende manier
192.x.x/live/wdlive.html gebruiken maar dan moet u echt veel meer werk doen.
De config bestanden staan verstopt en kunt u alleen benaderen via een SSH/FTP verbinding.
Eventueel voor later, we nemen de makkelijke route.

Met: 192.x.x/myweb/uploads/wdlive.html
Nu krijgt u geen oranje of paarse grote EVALUATION letters meer maar het welbekende scherm Serial nummer error en na druk op analyze ziet u dat het interne ip adres is gebruikt om uw serial nummer te controleren.

Hoe raar het klinkt, we zijn al een stap verder, dus NIET de moed verliezen.

U moet dus de meteohub aanroepen via

www.mijn.eigen.web.nl/myweb/uploads/wdlive.html

Dan werkt het.
Dus moet iemand het adres voor www.mijn.eigen.web.nl vertalen in 192.x.y.z.

Twee mogelijkheden.
In het hosts bestand in iedere pc in uw netwerk die naar uw wdl pagina wil kijken
of
een dyndns service die die adres conversie maakt.

Hebt u maar 1 of enkele pc/mac dan wijzigt u het hosts bestand.
Type maar in op google:
hosts bestand wijzigen mac of
hosts bestand wijzigen windows
en er is voldoende informatie.
Niets is makkelijk maar het editen van het hosts bestand kunt stap voor stap op het internet uitgelegd vinden. Komt u er niet uit, vraagt u opnieuw op het forum.

Bij veel pc's en vooral als u vanaf buiten de meteohub wilt benaderen dan moet u zorgen dat het adres van uw eigen www.mijn.eigen.web.nl verwijst naar het externe adres van uw router. De routeer moet dan weer dat doorvertellen naar het interne adres van uw meteohub. Allemaal heel veel werk, wellicht beter om dan toch maar een eigen website te nemen. Voor een klein bedrag per jaar kunt u dan uw website zelf hosten en meteohub gebruiken om de benodigde data naar uw website te laden. EN heel eerlijk, dat is ook het leukste. Dart iedere kennis uw website gebruikt om naar uw weervoorspelling te kijken.

Het is veel wat hier boven staat. Dus lezen en herlezen en u komt er wel uit.

MAAR ik heb nog niet kunnen testten of alleen de naam meteohub in een hosts bestand (dus zonder achtervoeging .local .nl of .com of zoiets) werkt. Ik denk het wel maar ik ben nu al een paar keer aan tafel geroepen, dus dat wordt later op de avond.

Veel succes,
Wim
Door gerblok
#50291
meteohub ka ik bereiken via http://192etc.
dan moet ik wdlconfig.xml benaderen in meteohub? dat moet toch zijn in wdl? Hoe?
Ger
Door gerblok
#50292
hoe kom ik in het lokale netwerk van de meteohub? Ik heb alleen de blauwe schermen van de meteohub. Alleen bij graph Uploads heb je een mogelijkheid om,store local copy in /public/ myweb/uploads/, aan te vinken.
Ger Blok
Door wvdkuil
#50294
Wat voor pc gebruik je?
Mac of Windows?
Welke Windows versie?


========
Je weet dus wel al het ip adres van de Meteohub?



Met bovenstaande info kan ik je antwoord geven.

Groeten, wim
Door gerblok
#50295
Ja, ik heb het adres van de meteohub.als ik dit met smb etc wil benaderen moet ik ook weer gebruikersnaam en wachtwoord invoeren.Maar dan geeft hij aan dat dat niet goed is, terwijl ik wel met dezefde IP in de meteohub kom.
Ger Blok