Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door paul_v
#40382
hallo medeleden.

Ik heb 2 vraagjes over WSWin.

1. Ik heb sinds 2008 WSWin lopen zonder een update.
Kan ik zondermeer het programma updaten of moet er dan het één en ander
veranderd worden aan waarden zodat de site blijft lopen? En is het echt
een update of ben ik alle instellingen kwijt?

2. Ik laat WSWin 5 x per dag een mail versturen met een rapportje.
Ik wi dit graag een keer of 8 doen. Hoe kan ik dit instellen?

alvast bedankt voor de hulp

Paul
Door amvih
#40403
paul_v schrijft:
hallo medeleden.

Ik heb 2 vraagjes over WSWin.

1. Ik heb sinds 2008 WSWin lopen zonder een update.
Kan ik zondermeer het programma updaten of moet er dan het één en ander
veranderd worden aan waarden zodat de site blijft lopen? En is het echt
een update of ben ik alle instellingen kwijt?

2. Ik laat WSWin 5 x per dag een mail versturen met een rapportje.
Ik wi dit graag een keer of 8 doen. Hoe kan ik dit instellen?

alvast bedankt voor de hulp

Paul


1. Ja dat kan, alleen zou ik voor de zekerheid even van de directory WSWIN en zeker van de file "WSWIN.CFG" een kopie ergens neerzetten mocht het onverhoopt toch fout gaan, dan kun je deze gewoon weer terugzetten. WSWIN maakt namelijk geen wijzigingen in het register, aleen maar in de betreffende directory, dus terugzetten is altijd een optie. Let wel even op dat je het programma beeindigt voor je het gaat upgraden. Ook moet je de upgrade versie gebruiken welke in het afgeschermde user gedeelte op de website staat, hier heb je van Werner een inlognaam en wachtwoord ooit ontvangen. Anders heb je de trial versie welke maar drie uur achteréén kan draaien. Bij mij gaat de update overigens altijd goed!

2. Ja ook dat kan: ga naar "sturing" ==> "aanpassingen" ==> "email rapport", hier kun je aangeven wanneer en eventueel om de hoeveelheid tijd er een mail gestuurd moet worden.

Succes!

gr.
Arie
Door paul_v
#40423
amvih schrijft:
[quote

2. Ja ook dat kan: ga naar "sturing" ==> "aanpassingen" ==> "email rapport", hier kun je aangeven wanneer en eventueel om de hoeveelheid tijd er een mail gestuurd moet worden.

Succes!

gr.
Arie[/quote]

Hoi Arie,

ik heb daar maar de mogelijkhed om 5 tijden in te zetten....niet meer.
als ik kies voor email 2, krijg ik niet een nieuw veld om nog meer tijden in te voeren.
Door amvih
#40433
paul_v schrijft:
amvih schrijft:
[quote

2. Ja ook dat kan: ga naar "sturing" ==> "aanpassingen" ==> "email rapport", hier kun je aangeven wanneer en eventueel om de hoeveelheid tijd er een mail gestuurd moet worden.

Succes!

gr.
Arie


Hoi Arie,

ik heb daar maar de mogelijkhed om 5 tijden in te zetten....niet meer.
als ik kies voor email 2, krijg ik niet een nieuw veld om nog meer tijden in te voeren.[/quote]

Je kunt inderdaad geen eigen tijden ingeven buiten die vijf om, je kunt wel op gezette tijden een mail laten sturen in de selectievakjes bovenin, dus om de 1, 2, 3, 4 of 6 uur.