Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door poldeleeuw
#47736
Hallo iedereen,

Ik gebruik nu al een maandje ongeveer WSwin en er zijn toch wat rare dingen die ik niet opgelost krijg.

1. De maandelijkse neerslag: Die wordt soms plots op nul gezet in het bestand om te versturen naar het weer actueel. Ik gebruik wswin door middel van een csv bestand die ingelezen wordt. Dat csv bestand leest het bestand uit van de software van mijn weerstation (Easyweather).

2. Hoe krijg ik de absolute luchtdruk doorgestuurd i.p.v. de relatieve luchtdruk? Ik heb mij er al suf op gezocht maar vind het niet.

Alvast bedankt voor de hulp.

Groeten, Joeri.
Door Overijse
#47738
poldeleeuw schrijft:
Hallo iedereen,

Ik gebruik nu al een maandje ongeveer WSwin en er zijn toch wat rare dingen die ik niet opgelost krijg.

1. De maandelijkse neerslag: Die wordt soms plots op nul gezet in het bestand om te versturen naar het weer actueel. Ik gebruik wswin door middel van een csv bestand die ingelezen wordt. Dat csv bestand leest het bestand uit van de software van mijn weerstation (Easyweather).

2. Hoe krijg ik de absolute luchtdruk doorgestuurd i.p.v. de relatieve luchtdruk? Ik heb mij er al suf op gezocht maar vind het niet.

Alvast bedankt voor de hulp.

Groeten, Joeri.


Joeri, maandneerslag is denk ik terug op 0 gezet geweest.
Door poldeleeuw
#47739
Ik bedoel niet op deze site he. In het bestand dat ik aanlever aan HWA wordt het soms plots na een dag of soms paar dagen terug zomaar gereset... Eerst werkte dit goed en sinds een dag of 3 niet meer. Wel vreemd...