Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Willy Peters
#6388
Bij mij gebeurt het regelmatig dat het programma WsWin stopt. Dit gebeurd zo eens in de 2 weken. Ogenschijnlijk draait de PC gewoon en als ik het scherm inschakel zie ik alleen het bureaublad. Ook het programma VisionGS voor mijn webcam is dan gestopt. Start ik WsWin en VisionGS weer op dan draait de zaak weer voor een paar weken. Nu heb ik gehoord dat apparatuur dat continue aangesloten zit op een Seriële poort na een bepaalde tijd door Windows gestopt wordt. Maar waarom stopt WsWin dan ook? In principe valt dan alleen de communicatie weg met de console? Maar goed, als dit zo is waarom stopt dan het programma VisionGS ook? De hardware is een TV-kaart met een composiet ingang die in een PCI-slot zit. Het lijkt wel of de PC na een paar honderd uur zichzelf uitschakelt en weer opnieuw opstart? Stel dat dit zo zou zijn, hoe kan ik WSWin instellen dat na het opstarten van de PC, WsWin ook automatisch opstart? Als dit kan, dan kan ik zien aan het programma VisionGS of dit daadwerkelijk door de PC komt, want VisionGS is dan niet opgestart.
Wie weet raad?